1 Травня 2019
Новини

Скільки витратили Зеленський та Порошенко на вибори: суми по-справжньому вражають

Скільки витратили Зеленський та Порошенко на вибори: суми по-справжньому вражають

За повідомленням руху ЧЕСНО, після остаточних фінансових звітів Володимира Зеленського та Петра Порошенка стали відомі суми, які обидва кандидата витратили на вибори.

Так, Зеленський, який став переможцем виборів президента України, задекларував 143 мільйони гривень витрат на рекламу у першому турі виборів – пише 24 канал.

Кошти на ведення кампанії він переважно отримав з приватних внесків та фінансування партії.

Зокрема, виборчий фонд Зеленського поповнювали: внески фізичних осіб – 71,7 мільйонів, від партії «Слуга Народу» – 65,9 мільйонів, власні кошти кандидата – 11,7 мільйонів, внески юридичних осіб – 7,1 мільйонів.

Серед приватних осіб, які профінансували виборчу кампанію кандидата – колеги з «95 Кварталу», члени «Команди Зеленського» та колишні нардепи.

Найбільше Зеленський витратив на телерекламу – близько 107 мільйонів (75% коштів). Його транслювали на ICTV – на 19 мільйонів, СТБ та 1+1 – по 17 мільйонів, ТРК Україна – 16,6 мільйонів, ІНТЕР – 13,7 мільйонів, Новий Канал – 10,5 мільйонів.

Ще 22,5 мільйонів (16% фонду) майбутній президент витратив на розміщення реклами на зовнішніх носіях.

На відміну від Зеленського,  Петро Порошенко виступив єдиним донором власної виборчої кампанії і витратив на рекламу 585 мільйонів гривень.

Так, 8 лютого по 19 квітня 2019 року на рахунок виборчого фонду надійшло 584 мільйонів 507,6 тисяч гривень.

Найбільше коштів під час першого туру виборів Порошенко витратив на телерекламу – 329 мільйонів гривень (56% від усіх витрат). Рекламували чинного главу держави ТРК «Україна», ІНТЕР, СТБ та Прямий.

Також він витратив значні кошти на розміщення зовнішньої реклами під час передвиборчої агітації до першого туру – 58,2 мільйони гривень (10% від усіх витрат).

2,2 мільйони гривень заплатив Порошенко НСК «Олімпійський» за проведення 14 квітня прес-конференції, а 19 квітня дебатів з Зеленським.

Хоча раніше повідомлялось, що загальний кошт проведення дебатів складатиме 6 мільйонів гривень – порівну по 3 мільйони мали заплатити штаби кандидатів.

Проте, лише офіційні витрати гаранта на виборчу кампанію до кінця першого туру склали понад 800 мільйонів гривень. Адже, за інформацією, вказаною в його декларації, 122 мільйони було сплачено за рекламу ще у 2018 році.

Але ця сума може бути значно більшою, так як результати аналізу моніторингу політичної реклами на ТБ свідчать, що ця сума мала б скласти щонайменше 175 мільйонів гривень, не враховуючи витрат на зовнішню рекламу та рекламу в інтернеті, яку Порошенко також активно замовляв протягом всього 2018 року.

Активісти зауважили, що виборчий фонд Порошенка був у 4 рази більшим, ніж у його конкурента Володимира Зеленського.

Додамо, Петро Порошенко задекларував 1,56 мільярда гривень доходів за минулий 2018 рік. Водночас, у 2017 році його прибуток склав майже у 100 разів менше – всього 16,3 мільйона гривень.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Політика, Україна, володимир зеленський, петро порошенко, вибори 2019
В тему