Супрун розповіла, куди і як скаржитися на роботу медиків
Кожен пацієнт має право на якісне медичне обслуговування та компенсацію, якщо послуги були некваліфікованими і зашкодили здоров'ю.
Уляна Супрун у соцмережах повідомила, що відповідачем завжди є заклад охорони здоров’я чи лікар-ФОП і запропонувала алгоритм дії, як захистити свої права як пацієнта.
«Фіксація таких скарг — дуже корисний інструмент. Він допомагає довести, що в конкретній лікарні справді були випадки порушення прав пацієнтів. Нам часто розповідають про той чи інший випадок, який стався, втім, не використовують легальні інструменти, які б офіційно зафіксували інцидент. Відповідно довести правду стає практично неможливо. А непокаране зло — зростає. Відстоювати свої права й реагувати на їхнє порушення в межах закону — обов'язковий елемент культури розвиненого суспільства», - йдеться у повідомленні.
Якщо пацієнт повнолітній, він може захищати свої права самостійно, через представника або ж колективно (коли скаргу подає група людей). Неповнолітні чи недієздатні особи — через законних представників.
Оптимальний варіант — письмове звернення: зареєстрована заява зобов’язує установу надати вам відповідь.
«Тож якщо особисто приносите заяву, попросіть зареєструвати її, а якщо надсилаєте поштою, то рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення. Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку має прийти відповідь — це вимога Закону України «Про звернення громадян», - написала Супрун.
Що треба зазначити в заяві:
- прізвище, ім’я, по батькові повністю;
- місце проживання;
- суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги; якщо ви хочете бути присутнім при розгляді звернення, потрібно це вказати;
- підпис і дату.
Куди можна звертатися зі скаргою:
- Зверніться до головного лікаря із письмовою заявою/скаргою і попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов'язані надати відповідь).
- Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я вашого міста чи області: http://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер (це допоможе дізнаватися хід розгляду вашого питання).
- Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади.
- Якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію Уряду за телефоном 1545.
- Будь-який громадянин має право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії в міських, районних, обласних департаментах охорони здоров’я, а також КЕК МОЗ України.Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту — від випадків з розбіжністю діагнозів до летальних. Докладно тут: https://bit.ly/2u4uFlj
- Зверніться до Інспекції з питань захисту прав споживачів.
Якщо не вдалося владнати ситуацію на рівні головного лікаря — будь-який пацієнт може подати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я.
Скільки часу можуть розглядати звернення:
- до 15 днів — звернення, які не потребують додаткового вивчення;
- до 30 днів — звернення, які потребують додаткового вивчення;
- до 45 днів — звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін.
У такому випадку пацієнта обов’язково про це повідомлять.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.