Аналітики пророкують швидку смерть Facebook
Популярна в усьому світі соцмережа Facebook запустила оновлену стрічку, змінивши алгоритм новин. У стрічці тепер будуть частіше відображатися записи друзів, а постів ЗМІ та компаній стане менше – пише «Вести».
Впроваджуватимуть зміни протягом декількох місяців. Причина такого кроку – звинувачення соцмережі в поширенні фейків і політичній заангажованості. Для порятунку репутації Facebook пішов на фінансові жертви. Анонс зміни стрічки новин у Facebook коштував її засновнику Марку Цукербергу майже $3 млрд – саме настільки впала ринкова вартість акцій компанії.
«Вносячи ці зміни, я очікую, що люди проводитимуть менше часу на Facebook. Але я також розраховую, що цей час стане ціннішим», – коментує Цукерберг.
Він передбачає, що якщо цей хід виявиться правильним, то в довгостроковій перспективі позитивно позначиться і на бізнесі Facebook.
Боротьба із фейками
У боротьбі із фейками соцмережа вирішила довірити оцінку новин користувачам. Facebook опитуватиме їх, яким джерелам інформації вони довіряють найбільше, чи знайомі з тим чи іншим ЗМІ, наскільки він якісний. На думку Цукерберга, це дозволить підвищити достовірність і якість новин.
«Цей підхід суперечливий. Звичайні користувачі не в змозі з’ясувати правдивість джерела новин, вони непрофесіонали в цій справі. Але оскільки боротьба із фейками зараз у тренді, то і Цукерберг вирішив не відставати і підхопив популярну тенденцію. Хоча те, що в стрічці показуватимуть більше повідомлень від друзів, аніж новин, навряд чи знищить фальшивки. Адже зазвичай поширюють їх саме друзі, перепостивши «вкиди» від блогерів або дописи з популярних груп», – сказав експерт Микола Павлюченко.
«Офіційно Facebook шукає знайомих вам людей за списком із спільних друзів, збігом інформації про місце роботи і освіту, контактів у електронній пошті, в загальних групах і спільнотах, через синхронізацію з календарями й іншими додатками і навіть серед друзів заблокованих вами людей. Також соцмережа стежить за тим, кого ви шукаєте і хто шукає вас, на які сторінки ви натискаєте. Проте є й інший, «секретний», фактор. За профілем Facebook існує ще один, тіньовий профіль, який побудований з поштових скриньок і смартфонів інших користувачів. Таким чином, з обліковим записом пов’язана контактна інформація, якою користувачі ніколи не ділилися в соцмережі», – каже Павлюченко.
Чи зникне соцмережа
Про майбутнє Facebook є різні прогнози – від смерті соцмережі до нового витка в розвитку. «Дедалі більше людей віддає перевагу месенджерам, додаткам на мобільних і невеликим мережам. Багато хто заходить у Facebook просто перевірити повідомлення і не перевіряє стрічку. Причина – брак часу і втрата довіри до новин із соцмережі», – пояснює Павлюченко.
За даними вчених Принстонського університету, Facebook поширювався, як інфекційне захворювання. Однак із часом люди стають усе стійкішими до нього, тому мережа може втратити левову частку активних користувачів уже в наступні два роки.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.