Із січня Україна перейшла на новий тип моніторингу продуктів, товарів та послуг, на підставі яких вираховується інфляція.
Новий перелік продуктів став більш розширеним: замість 23 соціальних найменувань зараз підлягає моніторингу вже 31 позиція. Про це повідомив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко на сторінці у Facebook.
«Серед нових продуктів є такі, ціна яких викликала резонанс цього року, – куряче філе, а крім того, батон, хліб пшеничний із борошна вищого ґатунку, крупа манна, ячна, пшоно, яблука та риба морожена. Макаронні вироби досліджуватимуться лише вітчизняні, тобто з м’яких сортів пшениці. Вершкове масло, яке буде лідером подорожчання й цього року вимірюватиметься не в кілограмах, а по 200 г. Молоко моніторитиметься не 2,5% жирності, а до 2,6%», – ідеться в повідомленні.
Таким чином бачимо оновлений перелік продуктів, який більше, ніж раніше, відповідає реаліям сьогодення, а крім того, наближений до європейських канонів.
«Із негативів нової методики вимірювання можна відзначити лише те, що хвиля вимірювання продовжуватиметься один місяць. Тобто результати досліджень будуть не кожної декади, а раз у місяць. Це можна вважати виправданим за рахунок наявних ресурсів, які є можливість витратити або на підтримання старої методології, або на перехід на нову», – зазначає Дорошенко.
Крім того, держава стежитиме й за цінами на алкоголь і цигарки.
«Вперше починається відслідковування ціни на горілку, вітчизняне пиво та чотири види сигарет: від сигарет без фільтру до преміум-класу», – пише Дорошенко.
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.