В центрі уваги

GA4: що нового, в чому відмінності від Universal Analytics

GA4: що нового, в чому відмінності від Universal Analytics

Жоден інтернет-бізнес не обходиться без аналітики пошукових систем. Наразі звична для всіх система Universal Analytics звільняє місце більш потужній і функціональній Google Analytics 4. Основні зміни відбулися у механізмі збору та інтерпретації даних, крос-платформенному відстеженні, машинному навчанні. Розібратися у відмінності і безболісно перейти на GA 4 допоможуть курси Гугл Аналітикс від академії інтернет-маркетингу Webpromoexperts.

Збір даних

Класична модель Universal Analytics навіть після трьох етапів еволюції більше не спроможна вдовольнити потреби сучасного вебаналітика. Аналіз даних у ній вибудовується навколо сеансів і переглядів сторінок, не враховуючи зміну поведінки користувачів в процесі перегляду інформації. Система від Google розширює можливості таким чином:

  • Аналіз активності через мобільні і web-додатки.
  • Відстеження подій у крос-девайсному середовищі.
  • Перехід на модель збору даних типу Event Driven Data Model.

Можливість відстеження трафіку, а не лише факту відвідування сайту, дозволяє робити більш об’єктивні висновки про ефективність його роботи.

643fa1ce31a32.png

Крос-девайсна ідентифікація

Версія Universal Analytics репрезентувала активність користувача з мобільного пристрою і через десктоп як різних відвідувачів, знижуючи реалістичність активності на сайті. Аналітика GA4 розглядає кожен візит з трьох ракурсів: Device_id, User_id та Google Signals. Завдяки цьому зберігається взаємозв’язок відвідувань одного користувача з різних гаджетів.

Машинне навчання

Опція машинного навчання забезпечує підказки щодо зміни аналізу та презентації даних для їх об’єктивного використання (планування утримання користувачів та формування цільової аудиторії). В алгоритмі GA4 можна отримати не розрізнені акти, а готовий аналіз у вигляді статистичного звіту.

Інтерпретація даних

Окрім стандартного табличного представлення інформації GA4 активно застосовує графічні ресурси: діаграми, графіки. Вони додають наочності та простоти сприйняття статистики. Звіти стають доступнішими для всіх зацікавлених осіб, навіть без спеціальної підготовки. Систематизація інформації для звітів частково видозмінилася, додавши корисні елементи:

  • Відстеження джерел трафіку.
  • Виведення обсягу нових сеансів.
  • Утримання на сайті.
  • Порівняння різних моделей атрибуції.

Для розширення аналітичних параметрів було додано кілька важливих показників, зокрема середня тривалість взаємодії, кількість сеансів понад 10 секунд, середня кількість відвідувань користувача, кількість ініційованих подій та розрахунок загального доходу від публікацій та продажів.

643fa1ce37931.png

Дослідження

Одне із найцікавіших нововведень Google Analytics 4 — можливість персоніфікованого аналізу даних за власним набором показників. Для цього алгоритм пропонує кілька типів дослідження:

  • в довільній формі;

  • груповий аналіз;

  • вивчення вирви;

  • сегментація;

  • аналіз користувачів, в тому числі визначення їх цінності;

  • оцінка шляхів взаємодії із сайтом чи додатком.

Google Analytics 4 — необхідний крок в еволюції вебаналитики. Його функціонал краще відповідає реаліям сучасного інтернет-бізнесу і допомагає спеціалістам працювати ефективно.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

В тему