Зима вже близько, дорогі автомобілісти. Пора готувати сани, чи то пак, автомобіль для зимових доріг.
«Перевзути» своє авто потрібно обов’язково і це знають всі. Питання лише у тому, коли потрібно міняти літні шини на зимові, і при якій погоді це робити?
Навіщо міняти
![](https://t1.ua/prm_mat/kazanova.jpg)
![](https://t1.ua/prm_mat/kazanova_mob.jpg)
Деякі водії (особливо початківці) досі задаються питанням, навіщо міняти гуму. Зимова гума сильно відрізняється від літньої за складом.
Літня гума щільніша, шина нагрівається від тертя і об'єм повітря в шині розширюється.
Виїзд на літній гумі взимку знижує коефіцієнт зчеплення з дорогою мінімум у 10 разів. Збільшується ризик заносу і зростає гальмівний шлях.
Зимова покришка має більш м'який склад, тому вона зберігає еластичність і зчеплення в ожеледицю.
Зимова гума буває двох типів: з шипами чи без них («липучка»).
У першого типу шин, крім наявності шипа, є більш жорсткий блок, в якому він встановлений, щоб краще тримався і не провалювався всередину,
а також багатошаровий протектор.
У «липучок» гумова суміш м'якше, а протектор усіяний канавками для відведення сніговій каші і найтоншого шару води,
що утворюється при контакті шини з льодом від тертя. Для м'яких зим більше підійдуть липучки. Для місць, де частими є сильні снігопади, краще буде шипована зимова гума.
Коли міняти
Міняти гуму на зимову, на думку експертів, потрібно при середньодобовій температурі від +5°С до +7°С.
Компанії-виробники покришок дотримуються такої ж думки - вже при +7 градусів літні покришки втрачають належне зчеплення з дорогою.
Не встиг поміняти
Водії, які не змогли вчасно змінити гуму і виїхали в ожеледицю, повинні пам'ятати кілька важливих правил про поведінку автомобіля на слизькому
покритті. Найпростіші - знизити швидкість, збільшити дистанцію і гальмувати заздалегідь. Проте залежно від приводу автомобілістам доведеться
пам'ятати і про закони фізики. Тому в ожеледь на літній гумі водіям варто забути про різкі рухи.
Це стосується як керма, так і зусиль при натисканні на педалі газу і гальма. Всі рухи повинні бути плавними, щоб не провокувати техніку на замет.
Популярні омани
Більшість автомобілістів заради економії набувають всесезонні шини. Вони вважають, що такі покришки впораються з українською зимою.
Це самий бюджетний варіант, але він має більше недоліків, запозичених у літніх і зимових покришок, ніж переваг.
Влітку ці шини з-за більшої м'якості швидше зношуються, а взимку менш еластичні. Найкраще «всесезонка» веде себе в близько нульових температурах,
але не при мінусі. Не справляється із завданнями. «Всесезонка" або жорстка з протектором, або м'яка, але з річним малюнком. А це все напівзаходи.
Активним водіям використовувати таку гуму взимку не слід точно. Варіант один - якщо машина використовується вкрай рідко і виїжджає всього пару
разів за зиму. Це економічніше, але не безпечніше
Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.