Поради

Ремонт автомобільних дисків

Ремонт автомобільних дисків

Безмежна кількість ям на українських дорогах часто призводить до псування автомобільних дисків на транспортних засобах. Постійно купувати нові – задоволення не з дешевих, тому можна відремонтувати диски. Проте перш ніж цим зайнятися, варто засвоїти деякі особливості цієї важливої справи.

 

Найголовніше, що потрібно знати, – ремонт дисків неможливий, якщо є тріщини в основі спиць, поряд зі ступицею або тріщини утворилися біля посадочних отворів. За таких обставин диск перетворюється на брухт. Навіть якщо хтось і погодиться його відновити, то гарантію на такий ремонт дати не зможе. Та й просто їздити таким колесом буде небезпечно. Знаючи вітчизняні автошляхи, машині з таких відремонтованим диском краще стояти десь в музеї, але точно не їздити.   

Ремонтуючи диск, варто знати, що в Україні щодо цього можна скористатися такими послугами автомайстрів: прокатка дисків правильними роликами на спеціальних станках, ручна правка за допомогою спеціальних гідродомкратів, ручна правка зі спеціальним прогріванням, ручна правка зі спеціальним прогріванням та використанням молотка і кувалди.

  Прокатка дисків правильними роликами на спеціальних станках –  найбільш поширений спосіб і відносно дешевий варіант ремонту, який давно застосовується для відновлення залізних штампованих дисків. Проте не рекомендується для правки литих та кованих дисків. Справа в тому, що контролювати тиск роликів на диск дуже складно, тому поверхня легко сплавного диска може зазнати пошкоджень.  

Ручна правка за допомогою спеціальних гідродомкратів використовується при ремонті литих і кованих дисків. Гідравлічний поршень дозволяє направляти силу в одну точку і прибирати вм’ятини незалежно від того, де саме на диску є пошкодження. Система спеціального кріплення, якою оснащено станок, дозволяє не лише вирівнювати будь-яку вм’ятину на диску, але й виправляти такі складні деформації, як «вісімка». Водночас станок ще має вимірювальну голку, за допомогою якої можна постійно контролювати геометрію диска і досягати ідеального результату.   

Ручна правка зі спеціальним прогріванням негативно впливає на експлуатаційну міцність диска. Такий ремонт створює додаткову напругу в сплаві, що також позначається на безпеці експлуатації.   

Молоток і кувалда. Використання таких інструментів під час ремонту диска небажане, адже так можна попсувати диск, а відремонтувати – навряд чи.

Займаючись ремонтом кованих дисків, треба знати, що під час виготовлення заготовки, з якої потім і вирізають сам диск, кується під тиском 10000 тон на квадратний сантиметр. Коли такий диск зазнав певних пошкоджень, то пом’яті ділянки легко розгладити. Проте якщо при цьому використовувати зварювання, то якість металу суттєво погіршується – він втрачає свою міцність. Схожа ситуація з литими дисками, проте такі колеса дуже чутливі до різноманітних деформацій і ремонтувати їх потрібно холодними, адже нагрівання може вплинути на міцність металу.    

У випадку коли бокова сторона колеса трішки пом’ята, проте немає явного пошкодження шпиць, – допускається проведення відновлювальних робіт диска у майстернях, які мають спеціальне обладнання для вирівнювання методом холодного витягування (видавлювання). Коли ж диск пошкоджений більш серйозно, з частковим руйнуванням і тріщинами, то навіть не намагайтеся відновити його. Візуально, можливо, і вдасться диск виправити, проте потрібної міцності колесо вже мати не буде. Тому не варто ризикувати, а краще купити новий диск.   

На звершення варто дещо сказати про фарбування і полірування колісних дисків. Ці операції фактично не впливають на міцність матеріалів і не можуть привести до негативних наслідків. Такі процедури належать до декоративного чи навіть естетичного ремонту. А взагалі будьте уважними за кермом свого авто, бережіть його від ям і зіткнень, тоді ремонтувати доведеться значно менше. 

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Авто
В тему