Поради

Як вибрати буксирувальний трос?

Як вибрати буксирувальний трос?

Спитайте у будь-якого чоловіка, у котрого є автомобіль, чи знає він, що таке буксирувальний трос. І почуєте у відповідь, що відповідальний автомобіліст без нього не їздить, адже хто знає, коди доведеться буксирувати машину. Трос для буксирування для водія потрібен не завжди, але інколи без нього ніяк.

Купити буксирувальний трос для водія не проблема, на відміну від атермальної плівки на лобове скло, оскільки не все тонування дозволено в Україні. Магазини рясніють варіантами товару, але з обранням надійного та якісного тросу можуть виникнути труднощі. Щоб цього не сталося, потрібно знати, з яких видів обирати.

Види тросів

Кожен виробник намагається вразити власника автомобіля буксирувальним тросом, який не боїться навантаження. Тому важливий матеріал, з якого виготовляють канат, адже він впливає на термін його експлуатації.

І хоча є чимало різновидів тросів, варто зупинитися на тих, які гарантують високу якість і найбільш представлені на ринку. Відповідно до матеріалу виготовлення тросу його поділяють на :

  • сталевий трос;
  • тканинний буксирувальний;
  • корабельний канат;
  • поліпропіленовий трос для буксирування;
  • буксирувальний з авіаційного капрону.

Кожен із них має ряд переваг і недоліків, котрі потрібно врахувати при виборі каната. Коротко охарактеризуємо найпоширеніші серед українців варіанти, які можна придбати.

Сталевий трос

Здавна відомий багатьом, у кого є автомобіль, трос зі сталі. Серед його позитивних характеристик називають міцність, стійкість до пошкоджень, довговічність, що забезпечують сталеві нитки, з’єднані у товстий канат.

Серед недоліків називають вагу, великий об’єм, важкий догляд та страшні наслідки при випадковому пошкодженні.

Натягнений сталевий трос, що не витримав навантаження, може пошкодити не лише автомобіль, а й створити небезпеку для людей. Він створений, насамперед, аби буксирувати вантажний автомобіль.

Тканинний трос для буксирування

Канат, якого найбільше полюбляють водії. Легкий, міцний, витримує відносні навантаження, простий у зберіганні та доступний за ціною.

Окрім того яскраве забарвлення троса помітне здалеку і сигналізує про те, що попереду тягнуть автомобіль і вклинюватися між автівками не варто.

Він боїться вологості та потужних ривків, швидко рветься, тому його купують, аби буксирувати легкові автівки. Довжина його не повинна бути меншою 4 і більшою 6 метрів.

Розривне навантаження має бути двічі більшим за вагу машини. Однак навантаження в 2 чи 3 тони він навряд чи витримає. Слабким місцем троса є закріплюючі гачки, які зазвичай недовговічні, бо виготовлені з неякісного металу.

Корабельний канат

Один із якісних тросів, які не бояться навантаження та вологості. Можуть витримувати навантаження у 5 тонн і більше, не бояться впливу хімічних речовин, стійкі до температури від -40 і до +100 градусів.

Корабельний канат має зазвичай товщину у 13 дм і використовується не лише для буксирування автомобіля, а й для витягування. Ривки йому не страшні.

Суттєвий недолік каната – недовговічність. Через деякий час він розтягується і втрачає свої властивості. Однак у сухому місті, при відносно стабільній температурі може прослужити ще досить довго.

Поліпропіленовий канат

Міцний надійний канат, який зазвичай використовують, аби буксирувати і витягувати  автомобіль-позашляховик, що не боїться великого навантаження, волого- і термостійкий.

Поліпропіленовий буксирувальний канат працює за принципом пружини, тобто при значному розтягуванні стягується до початкових розмірів, що ідеально для ривків.

Однак поліпропіленовий і плетений недовговічний, бо при використанні волокна сильно натягуються і стираються одне до одного. Значно надійніший варіант зі з’єднаних паралельних волокон.  

Трос з авіаційного капрону

Буксирувальний трос, що за міцністю поступається лише сталевому, якого не лякає вологість, температура, навантаження. Він ідеально підходить як для буксирування, так і для витягування авто.

Думка про те, що ривковий трос не підходить буксирувати автомобіль, хибна. І це доводить авіаційний трос. Буксирувати ним автомобіль безпечно, бо він розтягується лише в надзвичайних ситуаціях, в інших випадках за щільністю не поступається тросу із тканини.   

Який трос обрати залежить від вас. Варто пам’ятати, що сталевий підходить для буксирування вантажівок і найменш практичний. Якщо потрібно буксирувати легковий автомобіль, то краще купувати авіаційний чи поліпропіленовий канат, або ж тканинний.

Як перевіряють буксирувальні троси

Важливо перевірити буксирувальний трос на рівень навантаження, який він може витримати. Зазвичай виробник випробує їх на вплив статичного та динамічного навантаження.

Статичне навантаження – це результат буксирування автомобіля у звичайних умовах. Виробник звертає увагу чи статичне навантаження не пошкодило структуру троса і чи транспортування відбувається стабільно, без різких ривків. Найкраще його переносить корабельний канат.

Динамічне навантаження активується, коли автомобіль потрібно витягувати. Виробник радить тоді використовувати ривковий авіаційний чи поліпропіленовий трос. Вони ідеально підходять, коли потрібно звільнити автомобіль із заметів чи болота тощо.

Зверніть увагу і на гачки тросу. Трос сам по собі може витримати навантаження, а от чи витримають гачки - ще питання.

Як вибрати буксирувальний трос

Як вибрати буксирувальний трос

Як вибрати буксирувальний трос

Щоб обрати надійний буксирувальний трос, варто придивитися до таких характеристик:

  • Довжина

Не варто обирати надто довгий, як і короткий трос. Довгий ускладнює буксирування, а короткий збільшує ймовірність зіткнення автівок. Оптимальною вважають довжину у 5 метрів ( від 4 до 6 метрів).

  • Навантаження

Кожен виробник на упаковці вказує допустиме навантаження. Експерти переконані, що тим більше навантаження, тим краще. Найменшим і не надто надійним навантаженням вважають показник у 3 тонни. Краще обирати міцніший трос, що зможе витримати як статичне, так і динамічне навантаження.

  • Закріплення

Звичайні скоби можуть не витримати навантаження при буксируванні, так як і гаки з неякісного металу. Тому експерти радять використовувати  альпіністський шакл – скоби з якісного металу, сторони яких з’єднуються  міцним болтом.

  • Застосування

Краще використовувати кілька тросів. Буксирувати автомобіль, наприклад,  корабельним чи тканинним тросом, витягувати – ривковим капроновим чи поліпропіленовим. А для буксирування вантажівки ніяк не обійтися без сталевого.

Якого вибрати виробника

Говорити про значення тросу зайве, але схоже це хвилює не кожного виробника. На ринку продаються троси, які не відповідали нормам довжини, навантаження, з відносною міцністю.

Щоб уникнути небажаних помилок краще обирати товар у перевірених виробників, таких як:

  • Український «СКІФ», для якого якість і авторитет – синоніми;
  • Білоруське «Белавто» - популярний виробник, що пропонує випробувану продукцію на ринку автотоварів більше 20 років;
  • Тайванська «Lavita» - надійний азіатський виробник, продукція якого перед виходом на ринок проходить подвійну перевірку;
  • Нідерландський «Vitol» - популярний європейський бренд, якому надають перевагу водії країн ЄС.

Обирайте троси від надійних виробників, які довго на ринку і цінують свою репутацію.

Як буксирувати автомобіль

Як буксирувати автомобіль?

Як буксирувати автомобіль?

Перед тим як буксирувати автомобіль, запам’ятайте основні правила безпеки на дорозі:

  • при буксируванні тягар повинен їхати на ближньому світлі, а автомобіль, якого буксирують, з увімкненою аварійкою;
  • водій тягача повинен слідкувати за безпекою на дорозі, а автівки – за дотриманням дистанції;
  • щоб між ними не вклинився інший автомобіль треба на трос почепити попереджуючі прапорці;
  • задля безпеки уникати скупчення автівок, дороги з різкими поворотами чи спусками;
  • бажано їхати на третій передачі зі швидкістю 40 км/год, а на підйомі – на першій;
  • при повороті тягач має їхати із достатнім замахом, аби в несправного авто не було різкого зрізання повороту;
  • аби уникнути ривків, відстань між автівками не повинна змінюватися.

Отже, щоб вибрати надійний і якісний буксирувальний трос потрібно врахувати чимало чинників, адже від нього залежить не лише безпека водіїв, а й збереження автомобілів.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Читайте також
Все про: Авто
В тему