21 Листопада 2017
Новини

Skype програв війну месенджерів

Skype програв війну месенджерів

Днями Skype запустила акаунти, орієнтовані на індивідуальних підприємців та фрілансерів. Новий тип акаунтів об’єднає в собі класичні опції спілкування з календарем, поштою і платіжною системою, повідомляє ria.ru

Інше нововведення – можливість створити розширений профіль власника з докладним описом його послуг. Сервіс запрацює в тестовому режимі поки тільки в США і, як припускають у Microsoft, замінить Skype for Business, який не мав успіху. Поки Microsoft намагається знову намацати для Skype нішу в бізнес-комунікаціях (а тут він серйозно програє одному з «єдинорогів» Кремнієвої долини – корпоративному месенджеру Slack), рядові користувачі, схоже, втрачають до Skype інтерес і мігрують на інші популярні IM-платформи.

Чому піонер ринку здає позиції та чи вдасться йому вижити

На початку 2000-х Skype придумали програмісти Ніклас Зеннстрем і Янус Фрііс, вихідці з естонського підрозділу шведської медіакомпанії Tele2. У минулому – творці скандального файлообмінника KaZaA, вони вирішили зробити сервіс для спілкування й обміну файлами. А головне – з можливістю голосового зв’язку через Інтернет, що дозволило б істотно економити на дзвінках, щоб не оплачувати зв’язок операторам.

Бізнес-ідея виявилася революційною. Тільки першого дня Skype скачали більше 10 тисяч осіб, а далі кількість користувачів сервісу стала рости в геометричній прогресії. Всі телекомунікаційні компанії світу люто зненавиділи програму, яка з’їдає їх і без того низькі доходи від голосового зв’язку.

Влітку 2005 року розкручений Skype купив найбільший інтернет-аукціон eBay за 2,6 мільярда доларів. Але амбітне й дороге придбання, як з’ясувалося згодом, виявилося для інтернет-гіганта невдалим.

Компанія eBay розраховувала, що покупка Skype допоможе їй розвивати основний бізнес і дасть зручний інструмент спілкування учасникам торгів онлайн-аукціону, але інтеграції так і не вийшло. Аудиторія майданчика виявилася не готовою до платних сервісів і послуг, до того ж із часом стало очевидно, що якість IP-телефонії все-таки ненайкраща в порівнянні з традиційним провідниковим зв’язком.

Не знайшовши сервісу гідного застосування, 2009 року eBay продала його групі приватних інвесторів дешевше, ніж купила. А вже через два роки увагу на Skype звернула Microsoft.

Незважаючи на те, що роком раніше компанія відзвітувала про рекордно низький прибуток, софтверний гігант виклав за неї 8,5 мільярда доларів. Спостерігачів сума угоди шокувала: сервіс був переоціненим.

Відстав від месенджерів

Аудиторія Skype безперервно зростала з першого дня існування, але вже 2008 року його частка ринку вперше почала знижуватися. На тлі молодих і агресивних гравців з більш широкими можливостями і функціоналом Skype став виглядати незграбним, а нестабільність його роботи ще більше впадала в очі.

Користувачі постійно скаржилися на збої і «важкий» десктопний інтерфейс Skype, який перекочував і в мобільний додаток. Мобільний інтерфейс Skype постійно «глючить», друзів доводилося додавати через Skype ID, а не безпосередньо через контакти, як у месенджерах.

«Можливість інтернет-дзвінків виявилася другорядною – настала епоха додатків для миттєвого обміну повідомленнями, таких як WhatsApp, Viber і Facebook, з яких теж можна дзвонити», – констатували аналітики TechCrunch.

У сегменті мобільних комунікацій Skype став справжнім аутсайдером, тоді як конкуренти лише обростали новими користувачами. Минулого року щомісячна сумарна аудиторія WhatsApp, Viber, Facebook Messenger і азіатських WeChat, Line і KakaoTalk досягла майже 4,5 мільярда осіб.

Microsoft пізно спохопилася

У спробах надолужити згаяне Microsoft спробувала перетворити Skype в повноцінну платформу обміну повідомленнями, але, як і завжди, запізнилася.

«Microsoft постійно реагує на тенденції занадто пізно, опиняючись у результаті на другій або нижчій позиції», – констатували аналітики, пригадуючи провал з Windows Phone.

У березні минулого року на конференції для розробників софтверний гігант презентував набір інструментів SkypeBot, які дозволяють створювати чат-боти для Skype. Але, з урахуванням охоплення аудиторії, яка звужується, незрозуміло, навіщо їм це потрібно: від лідерів ринку система сильно відстала.

Так, наприклад, у Skype зараз близько 300 мільйонів активних користувачів на місяць. Для порівняння: у WhatsApp аудиторія втричі більша, а у Facebook Messenger на сьогодні 800 мільйонів користувачів.

Масштабний редизайн

Улітку 2017-го Microsoft зробила масштабний редизайн Skype, але спроба «влитися в тему» виявилася провальною. Користувачі назвали новий дизайн «естетичним кошмаром», зазначивши, що продуктивність сервісу після поновлення лише погіршилася.

Запитання викликав і інтерфейс у стилі Instagram, явно орієнтований на молодіжну аудиторію, але при цьому він не має з улюбленим усіма додатком нічого спільного. З’явилася можливість змінити тему або колір чату, однак зовсім зникла низка звичних функцій.

Зокрема, більше немає можливості бачити, хто перебуває в Мережі, а хто – ні, додаток припинив працювати з Bluetooth-гарнітурою і робити фото за допомогою апаратних кнопок.

Microsoft пізніше усунула недоліки, але на той час невдале оновлення вже спровокувало масовий відтік користувачів.

Skype був безумовним лідером серед сервісів IP-телефонії для ПК, але розробники геть втратили мобільний ринок. У Skype для мобільних пристроїв виявилося дуже багато проблем, які своєчасно не вирішили. В результаті користувачі з легкістю «забили» на Skype, як тільки з’явилися більш привабливі альтернативи.

Тепер Microsoft намагається робити ставку на бізнес-аудиторію: вона завжди приносила їй на 20-30 відсотків більше доходу, але ніша, схоже, вже зайнята: в ній зміцнився корпоративний месенджер Slack, який бізнес-користувачі визнали більш відповідним для командної роботи. Схоже, якщо Microsoft так і не вибере, як їй рухатися далі зі Skype, то цілком може повторити долю вже «мертвих» месенджерів – ICQ і AIM.

 

 

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Світ
В тему