27 Серпня 2019
Новини

Тонування автоскла: за що можуть штрафувати або забрати права

Тонування автоскла: за що можуть штрафувати або забрати права

Тонувати чи не тонувати скло в автомобілі? Насправді в Україні тонувати автоскло можна, але тільки за певних умов.

Відтак, тонування скла дозволено, якщо з вулиці добре видно водія та пасажира, а з транспортного засобу – дорогу – пише OBOZREVATEL.

В автолюбителів, які зловживають цим правилом, можуть забрати права або навіть заарештувати на 10 діб.

Чому не можна тонувати так, як хочу?

Тому що небезпечно. Якщо водієві погано видно, постраждати може не тільки він, а й будь-хто на дорозі. В Україні, якщо порівнювати з сусідами, лояльний закон. У нас можна тонувати стекла, але так, щоб і водія, і дорогу було добре видно. А ось у ЄС взагалі заборонене будь-яке тонування, крім того, яке передбачено заводом-виробником. Але й заводи працюють за чіткими нормативам і не можуть їх порушити.

Тому що водія має бути видно. У Кропивницькому 22 серпня просто біля СІЗО розстріляли адвоката. Під'їхав ВАЗ із тонованим склом, а всередині – автоматник. Через тоноване скло ні камери, ні свідки не можуть розглянути, хто в автомобілі.

Але якщо подібні злочини – рідкість, то водій напідпитку або який розмовляє по телефону за кермом – поширені випадки. У поліції має бути можливість бачити, хто і в якому стані керує транспортним засобом. А коли на дорогах встановлять камери для фіксації порушень, наявність прозорого лобового скла також дасть можливість "побачити" порушення.

Добре. А як можна?

У правилах дорожнього руху зазначається: заборонено керувати автомобілем, якщо на склі "встановлені додаткові предмети або нанесене покриття, яке обмежує огляд із місця водія". Є декілька винятків. Наприклад, сонцезахисну плівку наклеїти можна. Але вона має бути завширшки не більше 14 см.

Тонувати теж можна. Важливо, щоб лобове скло пропускало 75% світла. Бічні – 70%. Окремих "норм" для заднього скла немає. Тому, за бажання, його можна тонувати як завгодно. А ось дзеркальне тонування заборонене абсолютно для всіх і незалежно від світлопропускання. Всі ці правила описані в ГОСТ 5727-88.

Плівка на склі авто – не завжди погано. По-перше, так безпечніше. Якщо трапиться аварія, скло не розкришиться по салону й не зашкодить водію, пасажирам. По-друге, так можна захиститися від сонця, відблисків, зустрічних фар.

Хочу тонувати стекла. Які вони взагалі є?

Головні правила – дзеркальні не купувати й переконатися, що здатність пропускати світло відповідає нормам. Є декілька видів тонувальних плівок.

Металізована (з тонким напиленням алюмінію) – довго не вигорає, захищає від сонця, але "псує" мобільне покриття в салоні.

Кольорова – створює ефект фарбування скла. Комусь подобається. Важливо, щоб для водія не спотворювалися кольори із салону (про це йдеться в ПДР).

З переходом кольору. Скло здається різнобарвним. Допомагає від відблисків, зберігає огляд.

Є ще плівка, яка знімається (самостійно можна знімати й клеїти назад) і атермальна (завжди проходить перевірки відповідності нормативам, захищає від сонця).

На СТО за повне тонування авто візьмуть від трьох до семи-восьми тисяч гривень. Правда, все залежить від типу плівки, міста, цінової політики СТО. В окремих випадках послуга може дійти і до 15 тисяч гривень.

А якщо затонують із порушенням?

Поліція має право виписати протокол і оштрафувати тих, хто проігнорував вимогу ПДР. За перший раз – 340 грн, а якщо попастися протягом року вдруге, то можуть на пів року забрати права або навіть заарештувати на 10 діб.

Юрист Олександр Плахотник пояснює: тут є декілька "але". Перше – щоб виписати протокол, поліцейський повинен на законних підставах зупинити автомобіль. Серед причин немає пункту "для перевірки тонування". Друге – щоб виписати протокол, потрібно спеціальним приладом перевірити стекла.

Найчастіше наша поліція використовує "Блик" або "Тонік", розповідає юрист. У приладу має бути паспорт, свідоцтво про повірку (проводити потрібно щорічно). Отже, Плахотник радить:

  • попросити поліцейського показати паспорт і свідоцтво про повірку приладу;
  • переконатися, що документ дійсний, а прилад – в робочому стані;
  • на першій сторінці паспорта подивитися, за яких умов повинні проводити виміри (там найчастіше вказана температура від 15 до 25 градусів вище нуля);
  • переконатися, що скло чисте.

Якщо всі умови дотримані, а ви все-таки порушили закон, потрібно заплатити штраф і зняти тонування. Якщо ж прилад поліцейського несправний, але той все одно написав протокол, ви можете вписати всі зауваження, а потім протягом 10 днів оскаржити рішення правоохоронця. Для цього доведеться скаржитися його керівництву або до суду.

Найкраще – не порушувати. Якщо все ж вирішили наклеїти плівку, нехай це зроблять професіонали на СТО. Там може бути впевненість, що тонування відповідатиме законним вимогам.

Все про: суспільство, Україна, автомобіль, штрафи
В тему