14 Травня 2018

Передбачили вулканічну катастрофу в США

Вчені Гавайської вулканічної обсерваторії дійшли висновку, що сплеск вулканічної активності на Великому острові може закінчитися серією потужних парових вибухів.

Це викличе бомбардування околиць 10-тонним камінням з розплавлених порід і викид великої кількості попелу. Про це повідомляє sciencealert.com.

Виверження щитового вулкана Кілауеа знищило кілька десятків будівель і призвело до евакуації 1700 осіб, коли підземний потік магми вирвався на поверхню в житловому районі Лейлані-Естейтс в 64 кілометрах від вершини вулкана. Геологи виявили, що рівень лавового озера, що знаходиться на Кілауеа, знизився через спадний рух розплавлених порід. На думку вчених, якщо магма опуститься до рівня ґрунтових вод, це призведе до вибуху. Це станеться в найближчі кілька тижнів, однак точний час катастрофи невідомий.

У цьому випадку великі шматки масою 10-12 тон розлетяться на відстань до одного кілометра від кратера вулкана. Ті, хто знаходяться далі від Кілауеа, можуть бути вражені більш дрібним камінням, а хмара попелу пошириться на 32 кілометри. Однак сила вибухів залежить від тиску пари в камерах, утворених обваленням порід у внутрішніх каналах вулкана.

Все про: Світ, сша, вулкан, вчені, сша