19 Березня 2018
Новини

Як українці обиратимуть терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів

Як українці обиратимуть терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів

Уже у квітні розпочинається кампанія з вибору лікаря: українці зможуть обрати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я.

Алгоритм вибору лікаря та підписання декларацій прописаний у документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу». Цей Порядок набере чинності найближчим часом, коли його погодять центральні органи виконавчої влади. Йдеться на офіційному сайті МОЗ.

Для чого підписувати декларацію з лікарем

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря. Тому, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має надходити у цей медзаклад.

Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: у будь-який момент можна укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому разі не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

Читайте також: Сільського лікаря із Рівненщини запросили вчитися у Канаді

Лікар може відмовити вам у підписанні декларації, якщо він уже набрав максимально рекомендовану кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1800 пацієнтів, терапевт – 2000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах.

Для підписання декларації з лікарем необхідно:

1. Звернутися у медзаклад, де працює лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. Із собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини. При цьому заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Уточніть цю інформацію у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті: portal.ehealth-ukraine.org.

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: у різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.

Декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитись, що декларацію підписує реальна людина, і унеможливити будь-які спроби шахрайства, введено підтвердження за допомогою смс-коду, який надходить на номер вашого мобільного телефону. Якщо немає мобільного, то для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали ваших документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.

3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» примірник декларації для перевірки. Уважно перевірте усі свої дані.

4. Якщо все правильно, уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров’я» ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними і без помилок.

5. Пацієнт підписує 2 примірники декларації. Один із примірників залишається у вас, інший – у медзакладу.

6. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров’я».

Нагадуємо, Лікування-2018: що буде безплатним, чи важлива прописка і чи лікуватимуть пацієнта без укладеної угоди

Отже, Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря. Гроші за ваше обслуговування держава (НСЗУ) сплачуватиме закладу, у якому працює вибраний вами лікар. Цей процес розпочнеться одразу, коли медзаклад увійде у реформу: автономізується та укладе договір з НСЗУ.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна
В тему