В центрі уваги

«Проблем немає». Що у Підгайцівській громаді кажуть про перевезення пасажирів

«Проблем немає». Що у Підгайцівській громаді кажуть про перевезення пасажирів

Місяць тому мешканці Липин залишились без жодного автобуса і планували перекривати трасу. До села Олександрія транспорт не доїжджає вже кілька років. У Гаразджі люди не можуть потрапити в переповнені маршрутки. Села Хорлупи, Звірів, Гаразджа та інші не мають прямого сполучення із адміністративним центром і сільрадою, до якої приєдналися. Проте керівництво Підгайцівської громади, до якої увійшли згадані села - зокрема, профільний заступник Леонід Гроголь і більшість старост - вважають, що тут немає жодних проблем із перевезенням пасажирів.

У чому проблема?

Після того, як громади об’єдналися, їхня територія збільшилася в десятки разів. Якщо раніше добратися з одного кінця села в інший займало кілька хвилин, то тепер такі відстані вимірюються десятками кілометрів.

Ще одна проблема - більшість маршрутів для автобусів, які курсують волинськими селами, складали ще в 90-х роках. З тих часів уже кілька разів реформували медицину, змінювали місце розташування амбулаторій і ФАПів, оптимізовували школи, створювались нові підприємства і відповідно - нові робочі місця, куди потрібно доїжджати, а до адміністративного центру громади тепер - в десятки разів довша відстань, ніж раніше до сільрад.

Тому питання транспорту в селах - актуальне, як ніколи. І стосується воно не лише “глибинки”, а навіть приміських територій. Яскравим прикладом є ситуація, що трапилася в квітні у селі Липини, що межує із Луцьком. Після того, як перестав курсувати міський автобус №32, виявилося, що мешканці цього села залишилися зовсім без громадського транспорту.

Читати також: “Звертаюсь в сільраду, а там кажуть: немає грошей”. Як і для чого у громаді біля Луцька депутати пустили безплатний автобус

Липини на кілька тижнів залишилися без жодного автобуса. Ситуацію вирішували депутати власними силами
Липини на кілька тижнів залишилися без жодного автобуса. Ситуацію вирішували депутати власними силами

Село Липини наприкінці минулого року приєдналося до Підгайцівської ОТГ, і тепер загальна площа громади - 295 км2 (для порівняння, раніше територія Підгайцівської сільради становила 4,5 км2).

До речі, цікавий нюанс: попри те, що в багатьох приєднаних селах немає прямого доїзду до Підгаєць, тут організували власну систему повернення грошей за проїзд пільговиків. Люди повинні збирати квитки і потім завозити їх саме у сільраду. До якої, нагадаємо, більшості мешканців громади треба добиратися або з пересадкою, або - через Луцьк.

Як планують вирішувати проблеми із транспортом у Підгайцях?

Із питанням про те, які плани у Підгайцівській громаді щодо покращення транспортної інфраструктури, заступник сільського голови Леонід Гроголь, який відповідає за цей напрямок роботи, зауважив, що загалом - проблем із транспортом в громаді немає.

“На сьогоднішній день воно все врегульоване, немає якихось складнощів. Є десь, що люди хочуть частіше, в часи пік назбируються проблеми, в місті багато працюють і навпаки - з міста в селах, зокрема, освітяни. Виникає питання з доїздом саме в часи пік, але вона скрізь ця проблема є, бо в один момент не можуть всі люди виїхати”, - розповів Леонід Гроголь у коментарі виданню “Т1”.

Леонід Гроголь - заступник Підгайцівського голови. Транспорт - одна зі сфер, за яку він відповідає
Леонід Гроголь - заступник Підгайцівського голови. Транспорт - одна зі сфер, за яку він відповідає

Щодо ситуації, яка виникла в Липинах, посадовець вважає, що це питання - міської ради.

“Маршрут №32 перебуває в підпорядкуванні міської влади, ми не маємо до нього відношення. Ми зустрічалися з заступницею Луцького міського голови Іриною Чебелюк і обговорювали облаштування транспортного сполучення, щоб він повноцінно працював. І за графік складання маршрутів відповідають вони. Плануємо, щоб вони впорядкували”, - каже Гроголь.

До речі, згідно із законодавством, питання пасажирських перевезень на території об’єднаної громади - належить до компетенції самої громади, а не сусідніх міст (зокрема, це зазначено в абз. 5 ст. 16 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту”). Проте у цій громаді, схоже, брати на себе відповідальність за транспорт для мешканців не поспішають.

Що кажуть старости про транспорт для людей?

Для того, щоб детальніше розібратися у темі пасажирських перевезень в Підгайцівській громаді, ми поспілкувалися з усіма сільськими старостами. Більшість із них солідарні з Леонідом Гроголем: проблем з доїздом немає.

Олена Голубович, староста с. Лище, Воротнів:

“Транспортне сполучення у нас нормальне. Є регулярні маршрутки, які забезпечують перевезення людей”.

Василь Грудік, староста с. Хорлупи, Пальче:

“Проблем у нас немає, маршрутки доволі часто ходять. Є прохідна маршрутка Олика-Личани, якою люди з Хорлуп можуть добиратися до Луцька. А Пальче взагалі розташоване на трасі”.

Сергій Панасович, староста с. Звірів, Олександрія, Веснянка:

“Напрямок Веснянка-Олександрія не залучений до транспортної мережі і там є маленька скарга. Ми там маршрут відновили, але він не їздить, бо за графіком має ходити в 15.00, а людям треба зранку і в обід”.

Розташування сіл Підгайцівської громади
Розташування сіл Підгайцівської громади

Віктор Ковжук, староста с. Романів, Новокотів, Ботин, Верхівка:

“Проблеми виникали трохи взимку з перевізниками, які обслуговували маршрут Луцьк-Романів-Ботин. А так більше проблем немає. Люди до мене з заявами не йдуть, ніяких зауважень не роблять. У нас дуже насичені маршрути, автобуси гарно ходять”.

Олександр Куць, староста с. Липини:

“Поки ситуацію з міською маршруткою №32 не врегулювали. Автобуси ніби ходять, але досі немає чіткого графіка. Це тимчасовий перевізник, поки не проведуть новий тендер. Тому, можливо, вони і націлені не на якісну роботу, а тільки на те, щоб заробити побільше грошей, поки є можливість”.

Катерина Маннонова, староста с. Борохів, Вишнів, Діброва:

“Від мешканців не поступало жодних звернень і проблем з транспортом в нас нібито немає. Але буквально вчора прийшла заява від мешканки села Борохів. Вона живе на краю села, з боку Піддубців і скаржиться, що там немає зупинки. По трасі їздить багато проїзних автобусів з Цумані, Ківерець, але вони не зупиняються, якщо немає стаціонарної зупинки. Буду пропонувати депутатам на найближчій сесії вирішити це питання.

З села Вишнів маршрутки їздять в бік Луцька, але люди хотіли б ще мати доїзд до Ківерець. Кажуть, так їм було б зручніше, наприклад, їздити на ринок.

Свого часу не було автобуса до Діброви, але відновили рейс і все добре”.

Олександр Романюк, староста с. Піддубці, Гаразджа:

“В нас є маршрутка №230, яка сполучає Луцьк і Гаразджу, то там немає проблем. Є ще автобус Луцьк-Новокотів-Піддубці, вони теж нормально по графіку їздять і немає проблем. Можливо, взимку трохи були через перемети, а зараз все в порядку”.

* * *

Ми поспілкувалися також із мешканцями різних сіл Підгайцівської громади і наразі маємо наступний перелік нагальних проблем із пасажирськими перевезеннями:

- Відсутній автобус в с. Олександрія.

- Недостатня кількість маршруток в с. Гаразджа, у тому числі - через карантинні обмеження та сезонний наплив дачників.

- У с. Воротнів їздить тимчасовий перевізник, нерегулярно.

- У с. Крупу їздить тимчасовий перевізник, суттєво зменшилась кількість рейсів.

- Із с. Хорлупи немає прямого доїзду до Підгаєць.

- У с. Липини їздить лише міська маршрутка №32, цього недостатньо.

Це - далеко не повний перелік проблем із перевезеннями у цій громаді. Ми надалі плануємо працювати над темою покращення транспортної інфраструктури у громадах, тому просимо мешканців залишати в коментарях інформацію про проблемні маршрути, несумлінних перевізників та відрізані від інфраструктури села.

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: луцьк, Волинь, громадський транспорт
В тему