Скільки років треба збирати, щоб авто придбати

23 Лютого 2020

За скільки пересічний європеєць зможе накопичити на автомобіль?

Сайт "Сьогодні" взяв для порівняння вартість Toyota Corolla – авто увійшло до Книги рекордів Гіннесса як щонайбільш продаваний автомобіль в світі, і Renault Logan – в 2019 році він був в трійці лідерів з продажу в Україні і коштує значно дешевше.

На сайті офіційних дистриб'юторів в Україні вартістьToyota Corolla 431,9 грн (16 277 євро), а Renault Logan – 242,9 тис. грн (9 995 євро).

Найбільше в Європі

Мінімальна зарплата в Україні на даний момент складає 4723 грн (171 євро), а середня в грудні 2019-го становила 12 264 гривні (462 євро).

Якщо відкладати по20% від зарплати, то українець може накопичити на Toyota Corolla через 38 років, а на Renault Logan через 23 роки.

Накопичувати на Renault Logan з мінімальної зарплати більше 10 років доведеться також в Албанії – 19, в Болгарії – 13, в Сербії – 12 років. Латишам, румунам і угорцям потрібно відкладати близько дев'яти років. А полякам з мінімальною зарплатою 611 євро – 6,8 року. Французам, британцям і німцям вистачить два з половиною-три роки. Менше двох років піде у люксембуржців – 1,9 року. (Там, за даними Євростату, мінімальна зарплата – 2142 євро).

А якщо відкладати всю зарплату

Щоб купити Toyota Corolla, українцеві потрібно відкласти 91 мінімальну зарплату. Збирати доведеться сім з половиною років. Якщо брати середню зарплату, тоді потрібні 35 зарплат, які доведеться відкладати майже три роки.

На Renault Logan знадобиться 56 мінімальних зарплат і 4,6 роки. Якщо брати середню зарплату, то накопичити можна за три роки.

Найменше потрібно відкладати люксембуржцям – 4,6 мінімальної зарплати. Французам, німцям і британцям вистачить 6-6,5 зарплат.

Сусідам України теж потрібно набагато менше часу. У Польщі доведеться відкладати 1,3 року, угорцям – 1,7 року, румунам – 1,8 року, латишам – 1,9 року.

Майже чотири роки будуть відкладати албанці. Мінімальна зарплата в Албанії – 213 євро.

Українці скуповують старі авто з Європи

Українці купили у 2019 році старих машин в п'ять разів більше, ніж нових, відзначають в "Укравтопромі". При цьому, 75% з них – це євробляхи.

За підсумками 2019 року, на українські номери перейшли 408,1 тис. б/в авто. Це в 3,5 рази більше, ніж роком раніше. В асоціації автовиробників таку ситуацію пояснюють тим, що в 2019 році евробляхам знизили акциз і спростили ввезення.

"Такий сплеск реєстрації імпортного секонд-хенду спровокували лібералізація умов розмитнення автомобілів та надання можливості легалізувати легкові автомобілі, які порушили умови транзитного або тимчасового перебування в Україні", – йдеться в повідомленні пресслужби "Укравтопрому".

Тенденція триває і цього року. У січні 75% авто, які зареєстрували українці, – це позичені машини. З них 43% – старіші за 10 років, 33% – авто від 5 до 10 років. Ще близько чверті – 3-4-річні.

Українцям вигідно купувати старі авто з Європи, ще й тому, що в Україні його можна задешево відремонтувати, вважає Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

"В Україні дуже дешево оцінюється робоча сила в сфері автосервісу. Ремонт старого автомобіля українцям вигідніше, ніж європейцям. У Німеччині за ремонт старого авто можуть взяти 1000 євро, тому німцеві вигідніше продати його українцю. А через те, що у нас дешева робоча сила, цей же автомобіль в Україні відремонтують за 100 доларів. Але так буде недовго. Фахівці виїжджають за кордон, і власники автосервісів піднімають зарплати автослюсарям і автомеханікам", – прокоментував Олег Назаренко.

За даними "Укравтопрому", найчастіше українці купують потримані Vokswagen Passat. Ціна на цей автомобіль на польських сайтах з продажу б/в авто стартує від 1800 євро. Із середньою зарплатою на цей автомобіль можна накопичити за півтора роки, відкладаючи по 20%.

Читайте також

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Світ, Україна, автомобіль