В центрі уваги

«Ми готові стати альтернативою китайським виробникам», - Сергій Чуріков

«Ми готові стати альтернативою китайським виробникам», - Сергій Чуріков

Чи можуть українські виробники успішно створювати продукт для висококонкурентного ринку ЄС? «Так!» - заявляють в групі компаній «EuroStandard», що займається виробництвом металоконструкцій для європейських і українських замовників. 

Зокрема, надають послуги з виготовлення металоконструкцій,  слюсарні, зварювальні, електромонтажні роботи на великих промислових об'єктах і в галузі суднобудування. 

Детально про нелегкий  шлях розвитку компанії та відповіді на питання «чому в Україні далеко не всі виробники можуть представляти свою продукцію на висококонкурентному ринку ЄС», - у розмові з головою правління «EuroStandard» Сергієм Чуріковим.

Сергію, з чого Ви починали свій бізнес? Якими були перші кроки? Чи було важко, адже історія вашого успіху розпочалася у 2007 році?

Насправді починати будь-який бізнес важко. Для мене це було продовженням моєї професійної діяльності, зокрема, у галузі господарського права. Мене залучили у компанію «EuroStandard» як діючого партнера, яким мав відповідати за юридичну сторону. Проте згодом я взяв на себе ще й певні менеджерські обов’язки в якості керівника.

Цікаво, що бізнес починався як агентство з працевлаштування за кордоном.  Однак ми дуже скоро зрозуміли, що, аби отримати прибутки у цій сфері, потрібно: або обманювати людей, або полишити цю справу. Тоді ринок працевлаштування був дуже зарегульований, а зважаючи на те, що це був 2005-2006 рік, то не про який безвіз ніхто не чув. І для того, щоб потрапити на роботу до Польщі, Чехії тощо, потрібно було минути багато бюрократичних колізій. Та й послуги, відповідно, були не з дешевих – не кожен міг дозволити собі заплатити за можливість  працевлаштуватись за кордоном. 

Тому ми прийняли рішення змінити сферу діяльності, тим паче мали в наявності найголовніший ресурс – професіоналів у своїй сфері, які хотіли гідну зарплатню, але шукали можливість заробити в іноземних роботодавців. Тож ми вирішили залучити цих людей, аби вони виготовляли якісний продукт в Україні. 

Своїх партнерів для започаткування бізнесу в будівельній галузі знайшли у Польщі. Цікаво, що досить вигідні пропозиції ми отримали від потужних компаній з Росії. Але наше внутрішнє чуття вже тоді не дозволило прийняти їх. 

Спочатку українська фірма виконувала замовлення безпосередньо для польських клієнтів, а з 2008 року ми заснували EuroStandardSp. z o.o. для зручності наших замовників та щоб більш ефективно працювати на польському ринку.

Але з часом зрозуміли, що успішно, якісно та оперативно, згідно з європейськими стандартами, ми можемо створювати продукт в Україні для ринку ЄС. 

Чому Ви із самого початку не почали свою діяльність в Україні? 

Тому, що мали на початку проблеми із відшкодуванням ПДВ, зважаючи на те, що цей бізнес – низькомаржинальний, де велику частину займає сировина (метал) тощо. Крім того, ринок ЄС на порядок більший, ніж ринок в Україні. 

І стандарти діяльності для країн Євросоюзу – це не пуста формальність, відтак коли все чітко і зрозуміло, немає подвійних стереотипів чи умов – простіше набагато працювати. 

При започаткуванні бізнесу не виникало таких ситуацій, коли у Вас відверто вимагали хабар?

Зважаючи, що ми працюємо у сфері експорту-імпорту послуг, то проблем із митницею не виникало. Нам не натякали про хабар, не створювали якихось перешкод. 

Розкажіть детальніше про проект «Євросталь».

Із минулого року ми запустили виробничий майданчик у Ківерцях. Власне виробництво металоконструкцій дозволяє запропонувати конкурентну ціну як на українському, так і на європейському ринках. 

Водночас наш досвід дозволяє виконувати замовлення оперативно та за стандартами ЄС. В нас є можливість не тільки виробити, а й змонтувати нашу продукцію на території замовника, зокрема, у Польщі. 

А як Ви впроваджуєте європейські стандарти в Україні? 

Наразі  група компаній «EuroStandard» нараховує більше 100 професійних робітників. Багато хто з них розпочинав працювати у Польщі, пройшов дуже суворий вишкіл, на власному прикладі побачив, наскільки важливо працювати продуктивно, викладатися на всі 100%, аби не було соромно за виконану роботу. Відтак такі європейські стандарти праці мої працівники з успіхом застосовують і в Україні. 

Насправді застосовувати позитивний досвід іншої країни – це стандартна практика у країнах Євросоюзу, Так, багато польських бізнесменів, коли вирішували розпочати власну справу, їхали до Німеччини тощо. 

Хочу зауважити, що якщо в українських виробників виникає бажання працювати із європейськими замовниками, вони мають бути готовими до європейських стандартів, а також до того, що сировину, здебільшого, доведеться також купувати в Європі. 

Якщо розказати детальніше про наш виробничий ланцюжок, то він виглядає наступним чином: метал із Польщі приїжджає до України, напівфабрикат з України їде до польського замовника, в Польщі виготовляється готовий виріб, який прямує до Голландії, а потім він повертається знову до Польщі. Це сучасний виробничий ланцюжок та яскравий приклад глобалізації. 

Тож українські виробники мають розуміти, як працюють подібні ланцюжки, та пристосуватися до вимог глобального ринку та глобальної конкуренції, зважаючи на сучасні виклики. 

Яку сировину для виробництва використовуєте Ви?

Незважаючи на те, що Україна є металургійною країною, якість нашої сталі залишає бажати кращого. Крім того, на жаль, через певні монополії, ціна на внутрішньому ринку на український метал не завжди адекватна. 

Але дякуючи, що Україна не має митних бар’єрів до імпорту сталі з інших країн, ми можемо користуватися сировиною з Європи.  

Окрім Польщі, в яких країнах плануєте в подальшому реалізовувати власну продукцію та надання послуг?

Розглядаємо як напрямок діяльності Німеччину, Чехію та інші країни. Тобто, ми плануємо значно розширити географію нашого бізнесу, і плани у нас досить амбітні. Крім того, плануємо збільшити кількість працівників та об’єми виробництва мінімум у чотири рази до кінця 2020 року. 

Ви плануєте серйозний розвиток, проте у зв'язку із пандемією постійно говорять про нову кризу...

Багато хто очікував кризи. Адже світова економіка зростала більше 10 років поспіль. Тому психологічно люди чекали кризи. І сталось те, що називається «пророцтво, що саме збувається». Спусковим гачком виявились коронавірус з падінням цін на нафту.

Звичайно, криза вдарить по металообробці. Адже придбання нашої продукції це інвестиційна складова бізнесу. А інвестиції відкладають у важкі часи. Але ми зараз шукаємо такі пропозиції нашим партнерам, які б допомогли нам пройти нижню точку кризи.

Я доволі оптимістичний в цьому питанні - адже ми надзвичайно конкурентні на європейському ринку завдяки значно нижчим виробничим витратам. Нижчий курс гривні теж нам в поміч. Сподіваюсь, ми зможемо перехопити європейських партнерів, які до того замовляли сталеві конструкції в Східній Азії. Ми готові стати альтернативою китайським виробникам. 

Якими є головні переваги групи компаній «EuroStandard»?

  • Ми маємо необхідні кадри та досвід.
  • Працюємо якісно, швидко та ефективно, за  європейськими стандартами, що включають в себе культуру праці, дисципліну та відповідальність. 
  • До кожного замовника маємо індивідуальний гнучкий підхід.
  • Наші працівники самодостатні, вмотивовані  та розумно-ініціативні, вміють самостійно приймати рішення, розуміють свою роль в колективі та виробничому процесі. 
  • Виробництво зручно розташоване з географічної точки зору - всього за 100 кілометрів від кордону з ЄС. Відтак замовник може легко дістатись до нашої виробничої бази та побачити на власні очі виробничий процес. А також у короткі строки отримати замовлення, зважаючи навіть на те, що в нас відкрився ринок авіаперевезень, та й наземне вантажоперевезення на досить високому рівні.  

На сьогодні ми маємо понад 10 років роботи на висококонкурентному ринку ЄС. І наша історія розвитку показує, що українці можуть успішно створювати продукт для ринку ЄС, і бути гордими за те, що на їхній продукції зазначається «MadeinUkraine». 

Фото Павла Березюка

Ірина Белоцька 

Друзі! Підписуйтесь на нашу сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Інтерв'ю, Бізнес, польща, Україна
В тему