«Проблем немає». Що у Підгайцівській громаді кажуть про перевезення пасажирів

Місяць тому мешканці Липин залишились без жодного автобуса і планували перекривати трасу. До села Олександрія транспорт не доїжджає вже кілька років. У Гаразджі люди не можуть потрапити в переповнені маршрутки. Села Хорлупи, Звірів, Гаразджа та інші не мають прямого сполучення із адміністративним центром і сільрадою, до якої приєдналися. Проте керівництво Підгайцівської громади, до якої увійшли згадані села - зокрема, профільний заступник Леонід Гроголь і більшість старост - вважають, що тут немає жодних проблем із перевезенням пасажирів.

У чому проблема?

Після того, як громади об’єдналися, їхня територія збільшилася в десятки разів. Якщо раніше добратися з одного кінця села в інший займало кілька хвилин, то тепер такі відстані вимірюються десятками кілометрів.

Ще одна проблема - більшість маршрутів для автобусів, які курсують волинськими селами, складали ще в 90-х роках. З тих часів уже кілька разів реформували медицину, змінювали місце розташування амбулаторій і ФАПів, оптимізовували школи, створювались нові підприємства і відповідно - нові робочі місця, куди потрібно доїжджати, а до адміністративного центру громади тепер - в десятки разів довша відстань, ніж раніше до сільрад.

Тому питання транспорту в селах - актуальне, як ніколи. І стосується воно не лише “глибинки”, а навіть приміських територій. Яскравим прикладом є ситуація, що трапилася в квітні у селі Липини, що межує із Луцьком. Після того, як перестав курсувати міський автобус №32, виявилося, що мешканці цього села залишилися зовсім без громадського транспорту.

Читати також: “Звертаюсь в сільраду, а там кажуть: немає грошей”. Як і для чого у громаді біля Луцька депутати пустили безплатний автобус

Липини на кілька тижнів залишилися без жодного автобуса. Ситуацію вирішували депутати власними силами

Село Липини наприкінці минулого року приєдналося до Підгайцівської ОТГ, і тепер загальна площа громади - 295 км2 (для порівняння, раніше територія Підгайцівської сільради становила 4,5 км2).

До речі, цікавий нюанс: попри те, що в багатьох приєднаних селах немає прямого доїзду до Підгаєць, тут організували власну систему повернення грошей за проїзд пільговиків. Люди повинні збирати квитки і потім завозити їх саме у сільраду. До якої, нагадаємо, більшості мешканців громади треба добиратися або з пересадкою, або - через Луцьк.

Як планують вирішувати проблеми із транспортом у Підгайцях?

Із питанням про те, які плани у Підгайцівській громаді щодо покращення транспортної інфраструктури, заступник сільського голови Леонід Гроголь, який відповідає за цей напрямок роботи, зауважив, що загалом - проблем із транспортом в громаді немає.

“На сьогоднішній день воно все врегульоване, немає якихось складнощів. Є десь, що люди хочуть частіше, в часи пік назбируються проблеми, в місті багато працюють і навпаки - з міста в селах, зокрема, освітяни. Виникає питання з доїздом саме в часи пік, але вона скрізь ця проблема є, бо в один момент не можуть всі люди виїхати”, - розповів Леонід Гроголь у коментарі виданню “Т1”.

Леонід Гроголь - заступник Підгайцівського голови. Транспорт - одна зі сфер, за яку він відповідає

Щодо ситуації, яка виникла в Липинах, посадовець вважає, що це питання - міської ради.

“Маршрут №32 перебуває в підпорядкуванні міської влади, ми не маємо до нього відношення. Ми зустрічалися з заступницею Луцького міського голови Іриною Чебелюк і обговорювали облаштування транспортного сполучення, щоб він повноцінно працював. І за графік складання маршрутів відповідають вони. Плануємо, щоб вони впорядкували”, - каже Гроголь.

До речі, згідно із законодавством, питання пасажирських перевезень на території об’єднаної громади - належить до компетенції самої громади, а не сусідніх міст (зокрема, це зазначено в абз. 5 ст. 16 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту”). Проте у цій громаді, схоже, брати на себе відповідальність за транспорт для мешканців не поспішають.

Що кажуть старости про транспорт для людей?

Для того, щоб детальніше розібратися у темі пасажирських перевезень в Підгайцівській громаді, ми поспілкувалися з усіма сільськими старостами. Більшість із них солідарні з Леонідом Гроголем: проблем з доїздом немає.

Олена Голубович, староста с. Лище, Воротнів:

“Транспортне сполучення у нас нормальне. Є регулярні маршрутки, які забезпечують перевезення людей”.

Василь Грудік, староста с. Хорлупи, Пальче:

“Проблем у нас немає, маршрутки доволі часто ходять. Є прохідна маршрутка Олика-Личани, якою люди з Хорлуп можуть добиратися до Луцька. А Пальче взагалі розташоване на трасі”.

Сергій Панасович, староста с. Звірів, Олександрія, Веснянка:

“Напрямок Веснянка-Олександрія не залучений до транспортної мережі і там є маленька скарга. Ми там маршрут відновили, але він не їздить, бо за графіком має ходити в 15.00, а людям треба зранку і в обід”.

Розташування сіл Підгайцівської громади

Віктор Ковжук, староста с. Романів, Новокотів, Ботин, Верхівка:

“Проблеми виникали трохи взимку з перевізниками, які обслуговували маршрут Луцьк-Романів-Ботин. А так більше проблем немає. Люди до мене з заявами не йдуть, ніяких зауважень не роблять. У нас дуже насичені маршрути, автобуси гарно ходять”.

Олександр Куць, староста с. Липини:

“Поки ситуацію з міською маршруткою №32 не врегулювали. Автобуси ніби ходять, але досі немає чіткого графіка. Це тимчасовий перевізник, поки не проведуть новий тендер. Тому, можливо, вони і націлені не на якісну роботу, а тільки на те, щоб заробити побільше грошей, поки є можливість”.

Катерина Маннонова, староста с. Борохів, Вишнів, Діброва:

“Від мешканців не поступало жодних звернень і проблем з транспортом в нас нібито немає. Але буквально вчора прийшла заява від мешканки села Борохів. Вона живе на краю села, з боку Піддубців і скаржиться, що там немає зупинки. По трасі їздить багато проїзних автобусів з Цумані, Ківерець, але вони не зупиняються, якщо немає стаціонарної зупинки. Буду пропонувати депутатам на найближчій сесії вирішити це питання.

З села Вишнів маршрутки їздять в бік Луцька, але люди хотіли б ще мати доїзд до Ківерець. Кажуть, так їм було б зручніше, наприклад, їздити на ринок.

Свого часу не було автобуса до Діброви, але відновили рейс і все добре”.

Олександр Романюк, староста с. Піддубці, Гаразджа:

“В нас є маршрутка №230, яка сполучає Луцьк і Гаразджу, то там немає проблем. Є ще автобус Луцьк-Новокотів-Піддубці, вони теж нормально по графіку їздять і немає проблем. Можливо, взимку трохи були через перемети, а зараз все в порядку”.

* * *

Ми поспілкувалися також із мешканцями різних сіл Підгайцівської громади і наразі маємо наступний перелік нагальних проблем із пасажирськими перевезеннями:

- Відсутній автобус в с. Олександрія.

- Недостатня кількість маршруток в с. Гаразджа, у тому числі - через карантинні обмеження та сезонний наплив дачників.

- У с. Воротнів їздить тимчасовий перевізник, нерегулярно.

- У с. Крупу їздить тимчасовий перевізник, суттєво зменшилась кількість рейсів.

- Із с. Хорлупи немає прямого доїзду до Підгаєць.

- У с. Липини їздить лише міська маршрутка №32, цього недостатньо.

Це - далеко не повний перелік проблем із перевезеннями у цій громаді. Ми надалі плануємо працювати над темою покращення транспортної інфраструктури у громадах, тому просимо мешканців залишати в коментарях інформацію про проблемні маршрути, несумлінних перевізників та відрізані від інфраструктури села.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: луцьк, Волинь, громадський транспорт