Як вибрати автосигналізацію?

Як вибрати автосигналізацію?

Сперечатися з необхідністю захисту автомобіля від викрадення навряд чи хто буде - надто багатьом вже доводилося з цим стикатися. Інша справа, що поєднання «мені б дешевше» (причому подвійне - і за сигналізацію, і за її встановлення) призвело до того, що безліч адептів б'ють себе в груди, стверджуючи, мовляв, «ніяка сигналізація від викрадення не захистить».

У самій логіці цієї фрази прихована серйозна помилка, яка вказує на нерозуміння самого принципу протидії викраденню авто: жодне пристрій не захистить від викрадення, адже основне його завдання - ускладнити процес викрадення настільки, щоб воно стало для викрадача недоцільним.

На що потрібно звертати увагу, вибираючи сигналізацію для автомобіля?

Метод валідації

Термін «валідація» відносно охоронних пристроїв означає спосіб, за допомогою якого власник підтверджує своє право доступу в автомобіль і запуску двигуна, інакше кажучи - спосіб, яким він відключає режим охорони.

Радіобрелок

Найбільш очевидний спосіб - це радіобрелок. Історично найпопулярніший діапазон роботи сигналізацій - 433 МГц, але, чим більше ваше місто, тим менше варто його рекомендувати. Причина проста - цей діапазон вже переповнений безліччю малопотужних пристроїв, що створюють шумовий потік, який можна порівняти з серйозним джаммером (в просторіччі - «глушилки»). Можливо, хтось уже стикався з тим, що його машина вперто відмовлялася відкриватися на стоянці супермаркету - сигнал від брелока просто не міг пробитися через фон. Тому жителям мегаполісів, вибираючи автосигналізацію з радіобрелком, потрібно враховувати цей момент.

Виходу із ситуації на даний момент два. Можна застосовувати більш вузькі канали зв'язку - чим менша ширина каналу, тим менше через нього пройде перешкод, і тим легше відфільтрувати сигнал. Так, наприклад, працює StarLine в своїй бюджетній серії - в ній як і раніше використовується 433-мегагерцевий діапазон, але вузькоканальний приймач забезпечує непогану вибірковість.

Другий варіант - це зміна частотного діапазону взагалі. Це, до речі, ускладнить і роботу викрадача - зчитати кодові сигнали граббером, розрахованим на 433 МГц, буде просто неможливо. Такий підхід застосовують азіатські виробники - наприклад, сучасні сигналізації Tomahawk працюють на частоті 868 МГц.

Будь-який радіо-протокол повинен бути захищеним. Ще не так давно він був вразливим місцем будь-якої сигналізації - вимоги до енергоефективності не давали можливості використовувати в системах потужні процесори, тому доводилося ускладнювати розкодування сигналу обхідними методами.

Проте, сучасна електроніка таки дала досить потужні і при цьому енергоефективні рішення. Сьогодні єдиний метод, який надійно забезпечує захист від інтелектуального злому - діалоговий код з шифруванням AES. Принцип діалогового коду заснований на тому, що в кожному сеансі зв'язку «брелок-сигналізація» кожна команда повинна підтверджуватися запитом від центрального блоку, і тільки при правильній відповіді вона буде виконана.

Шифрування AES є одностороннім, тобто визначити кодову посилку можна тільки методом перебору. Перебір варіантів займе дуже багато часу, оскільки при шифруванні використовуються 128-бітний ключ, який забезпечує величезну кількість варіантів - число з 38 нулями.

В сигналізаціях преміум класу застосовуються складніші ключі - наприклад, актуальна лінійка сигналізацій Pandora вже частково перейшла на AES256, а не за горами поява і AES512.

Проте радіобрелок - це не єдиний спосіб валідації. Сьогодні виробники взагалі відмовляються від них, щоб підвищити захищеність системи.

GSM-сигналізації

Раніше управління сигналізацією в таких системах здійснювалося через відправку смс або дзвінок, що було не дуже зручно. Сьогодні, з поширенням мереж швидкісного мобільного інтернету, валідація проходить по інтернету через сайт виробника або випущений їм мобільний додаток для смартфону.

Радіо мітки

Головна перевага радіоміток в тому, що вони практично не «світяться» в навколишньому ефірі - з точки зору викрадача, власник машини користується тільки штатним радіоключем, але, варто злочинцю відкрити автомобіль, як система, що не виявила мітку, включає тривогу і блокує запуск двигуна.

В ролі мітки може використовуватися і смартфон - сигналізації з підтримкою Bluetooth надають таку можливість. Але це скоріше лише маркетинговий хід, особливо з огляду на швидкість, з якою сучасні смартфони розряджають акумулятори.

Зона охорони

Цей термін має на увазі події, які однозначно призводять до включення режиму тривоги і спрацьовування блокувань. Класичний набір - це відкриття дверей / капота / багажника, розбиття скла (датчик удару), включення запалювання. Але цей набір можна назвати достатнім: наприклад, колеса з машини можна буде зняти спокійно.

Найкраще вибирати автосигналізацію з вбудованим або зовнішнім акселерометром - на сьогоднішній момент це must have для автосигналізації. Акселерометр, він же датчик нахилу / кочення, спрацьовує при критичних швидкостях або величинах переміщення автомобіля з якої-небудь осі - при спробі піддомкратити або відбуксирувати авто спрацює тривога. До речі, такі датчики допомагають вирішити ще одну проблему, з якою часто доводиться стикатися - багато автовласників скаржаться на неефективну роботу датчика удару після легких дворових ДТП. Річ у тім, що датчик удару і не повинен спрацьовувати в подібних випадках - його «зоною відповідальності» є різкі удари, що віддають по всьому кузову, тобто в першу чергу розбиття скла. Виводячи ж його чутливість на такий рівень, щоб сигналізація спрацьовувала при притираннях і поштовхах в бампер, можна стати об'єктом ненависті всіх сусідів. Акселерометр ж в подібних випадках можна налаштувати цілком адекватно.

Що стосується датчиків об'єму, то їх необхідність актуальна швидше для мінівенів або мікроавтобусів, де контроль задньої частини кузова не буде зайвим. У легковій машині вони фактично дублюватимуть розкриття дверей і датчик удару (розбиття скла).

Сигналізації зі зворотним зв'язком

Спочатку автомобільні сигналізації працювали лише по одностороннього протоколу - брелок містив тільки передавач, в центральному блоці був тільки приймач. Всі можливості щодо оповіщення власника про тривогу покладалися на сирену, в кращому випадку - на модуль пейджера.

У автосигналізаціях зі зворотним зв'язком і брелок, і центральний блок працюють в дуплексному режимі - отримавши команду, сигналізація виконує її і відправляє на брелок пакет даних з інформацією про свій стан. При спрацьовуванні тривоги також відправляється відповідна посилка на брелок - якщо він в зоні радіоприйому, то на ньому спрацює тривожна індикація.

Раніше (та й зараз в дешевих сигналізаціях) для індикації тривоги використовувалися світлодіоди, зараз - рідкокристалічні екрани. Щоб власник авто точно помітив сигнал тривоги, в брелок вбудовується вібро-модуль і пронизливий зумер. Для того, щоб мати максимальну можливість оповіщення, виробникам сигналізацій довелося серйозно збільшувати потужність передавальних пристроїв в центральних блоках - антенні модулі стали виносними, щоб їх можна було розміщувати в найбільш оптимальному для роботи місці.

В порівнянні з дешевими односторонніми системами «далекобійність» каналу виросла в рази. Однак, вибираючи автосигналізацію зі зворотним зв'язком, потрібно пам'ятати - реальні міські умови сильно обмежують радіус радіозв'язку - якщо виробник і заявляє радіус до 2 кілометрів, то можливо це буде хіба що в чистому полі. Сподіватися на дальність дії понад 300 метрів в місті не варто.

Автозапуск

Автозапуск - це функція протиугінної системи, за допомогою якої можна налаштувати автоматичний запуск двигуна і інших систем автомобіля на дистанції, що є безперечною перевагою в зимовий період часу і економить час власнику транспортного засобу. З безлічі різноманітних налаштувань сигналізацій з автозапуском можна виділити основну, це здатність періодичного запуску двигуна без особистої участі господаря в цьому процесі. А в чому ж полягає принцип роботи таких систем?

Принцип роботи автозапуску

Після проведення відповідно вашим побажанням налаштування система отримує необхідну команду. Команда передається з дистанційного пристрою (брелока) або таймера, після чого відбувається запуск стартера і відключення всіх механізмів блокування. Після успішного запуску двигуна система оповіщає власника про це. Оповіщення відбувається по-різному. Для односторонніх систем це може бути «підморгування фарами» або який-небудь звуковий сигнал. Для сигналізацій двостороннього типу сповіщення приходить на дистанційний пристрій.

Переваги сигналізацій з авто запуском

  • різноманіття систем;
  • відносно невисока вартість;
  • простота в налаштуванні;
  • доступний сервіс;
  • економія часу для власника;
  • комфорт;
  • прогрітий двигун і салон автомобіля в зимовий період часу;

Недоліки сигналізацій з авто запуском

  • сервіс і комфорт переважають над захисними охоронними властивостями (хоча існують системи, які повною мірою поєднують в собі сервіс та охорону);
  • протиугінні системи з автозапуском здатні значно розряджати акумулятор.

Вимоги, що пред'являються до автомобілів перед встановленням сигналізацій з авто запуском:

  • інжекторний двигун;
  • автоматична трансмісія;
  • механічна трансмісія;

Супутникові системи

Інтеграція з супутниковими системами сьогодні є обов'язковим компонентом телематичних систем. Головне, вибираючи подібну сигналізацію, розуміти, що весь функціонал супутникової сигналізації не буде нести реального захисту - досить забити перешкодами діапазони, використовувані системами геопозиціонування або стільниковим зв'язком, і можливість відстеження стану автомобіля стане недоступною.

Вибираючи супутникову сигналізацію, потрібно враховувати важливий момент - в найдешевших з них можливість визначення координат саме по супутниковим системам - це опція, що вимагає наявності і GPS-антени. «З коробки» ж координати визначаються по LBS - базовим станціям стільникової мережі, що забезпечує прийнятну точність тільки в місті.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Гаджети, Авто, автомобіль