Статті

Коко Шанель. Біографія

Шлях від сирітського дому до світового визнання.

 

Тяжко повірити, але компанія «Сoco Сhanel» була створена руками бідної, нещасної сирітки. Жінка виходила за межі пристойності, використовувала коханців та працювала з нацистами.

 
 
 
 
 
 

Шлях від злиднів до загального визнання

 

Народилася Габріель Бонер Шанель 1883 року у французькому містечку Сомюре. З дитинства жили без матері, батько ж приділяв мінімум уваги дітям. Коли виникла можливість, відправив малят до притулку. Дівчинку виховували у монастирі. Юні роки проходили тяжко. Єдиною розрадою ставали канікули, які вона проводила у тіток, одна з яких не просто навчила її шити, а і вкладати у вироби фантазію та душу.   Справа неабияк подобалася майбутньому дизайнерові. Згодом, саме ці знання жінка використовувала, коли створювала речі бренду Сoco Сhanel.

У 18 років її поставили перед вибором – залишитися в монастирі і присвятити життя Богові чи шукати себе у іншій сфері. Габриель орала друге і влаштувалася працювати у ательє, але така робота не давала перспектив на майбутнє. Щасливою вона себе відчувала на сцені кабаре, де по-аматорські виконувала пісні «Кукуріку» та «Хто бачив Коко»,

від чого і отримала прізвисько Крихітка Коко. Там її помітив молодий офіцер Етьєн Бальзан. Чоловік не мав наміру брати простачку заміж, але і Габріель не претендувала на більше, а ніж на статус коханки.

 

 

Радості та трагедії дизайнера

В домі Етьєна вона розважалася пошиттям шляпок. Та згодом пішла від офіцера до його друга Артура Кейпела, який розумів пристрасті модниці. Він і став її єдиним та справжнім коханням.

З його допомогою, в 1910 році у Парижі Габріель відкрила магазин шляпок. Це був перший крок до дому Сoco Сhanel. Жінки з усієї країни заходили у її лавку. Приваблював їх не стільки товар, як його смілива власниця.

Згодом красуні стало тісно і вона розширила свою справу. З під її керівництва виходила нова, зручна та стильна одежа. Отримавши загальну популярність Коко залишалася самотньою. Коханий Артур загинув в автокатастрофі. Любов назавжди покинула серце жінки.

В ході Другої світової війни Габріель намагалася вижити. Так, в колі її знайомих з’явилося багато нацистів. Після капітуляції Німеччини, мадам ледь не звинуватили у зраді вітчизни. Далі були роки тиші. Повернулась ікона стилю у 1954. Так почалася нова історія дому Сoco Сhanel.

 

Наступник мадам Шанель

10 січня 1971 року геній моди померла залишивши грандіозну компанію. Довгий час її творіння переживало тяжкі часи. Центру культури потрібен був креативний лідер. Ним став амбіційний модельєр Карл Лагерфельд. Його цілі відповідали ідеям Габріель. Коли, 1983 року він став художнім директором Chanel, то продовжив справу попередниці. За роки його правління компанія розширила свої напрямки. Аксесуари, парфумерія, взуття та косметика бренду заволоділи ринком.

 

Аромат незалежності

Роботи Габріель стали проривом у світі моди. Вона подарувала жінкам свободу та красу. Її найвідоміші творіння маленьке чорне платтячко, рівна засмага, коротка стрижка, сумочка «2.55» та найвідоміші духи Chanel №. 5.

Багато легенд ходило навколо персони пані Шанель. Варто зауважити, що частину з пліток мадам розпустила сама. На початку 20-х років ХХ століття їй стало тісно серед одягу та шляпок.  Так, 1921 року пані зробила парфумеру Єрнесту Бо незвичайне замовлення. Габріель просила створити аромат, що відображав би запах жінки. Так з під руки майстра та за настановами дизайнера вийшов флакончик Coco Chanel, духи, що отримали назву «№ 5».

Історія твердить, до ця неординарна дама відмовилася від стандартних квіткових ноток і забажала абсолютної свіжості. Ще одне завдання, яке вона ставила перед майстром – аромат повинен бути стійкий. Так, неповторний запах вміщував в собі 80 складових. Зі всіх запропонованих варіантів жінка обрала флакон №5, адже саме 5 її улюблене і щасливе число.

Цей парфум – межа досконалості, витвір мистецтва. Він простий та елегантний. І як говорила дизайнер – не підкоряється моді, а слідує за стилем.

 

Марка зірок

Популярність робіт Дому Chanel росла з неабиякою швидкістю. Кожна незалежна жінка, що любила себе вважала за потрібне користуватися продукцією цієї компанії. Якість, стиль та простота покоряли серця покупців. Кожен, хто спробував косметику залишався задоволеним.

Так, знаменита актриса Мерлін Монро, в одному із інтерв’ю на питання: «Що на вас вдягнено, коли ви лягаєте спати» відповіла - «Лише декілька крапель Chanel №5».

Сотні кіноакторів мають за честь представляти одяг та товари унікальної француженки.

Багато для популяризації продукції робить реклама. Але у цьому випадку, ще можна посперечатися, моделі підтримують фірму, чи сама марка заставляє говорити про людей, що її представляють.

Так, наприклад, свої роботи мадам носила сама. Також вона самостійно презентувала публіці парфум №5. Далі обличчям дивовижних духів були Катрін Денев, Ніколь Кідман, Кіра Найтлі. Чоловічий аромат асоціювався з Бредом Піттом.

Пройшло десятки років після смерті Крихітки Коко, але інтерес до її особистості та справи не погаснув.

^ Наверх