Послуги

Як повернути товар, куплений в Інтернеті

Як повернути товар, куплений в Інтернеті

 

 

Економія часу та зручність здійснення покупок через інтернет-магазин – плюси, до яких кожен із нас давно звик. Але ось до чого ми досі звикнути не можемо, так це до мінусів дистанційної торгівлі.

 

Одним із таких мінусів можна сміливо назвати проблему, що виникає при бажанні повернути товар, якщо він надійшов у неналежному вигляді або не відповідає опису, представленому в каталозі. У цьому матеріалі перераховані всі права, якими наділений покупець в подібних випадках.

 

Повернення товару

На жаль, на відміну від роздрібної торгівлі, дистанційна виглядає не кращим чином, оскільки менш захищена законом. Однак деякі правила все ж є і покликані захистити інтереси покупців.

Законодавство в питанні дистанційної торгівлі відштовхується від принципу «сатисфакція або повернення грошей», який характерний для багатьох європейських держав. Простою мовою цей принцип означає, що товар повинен задовольняти покупця, в іншому випадку продавець зобов’язаний повернути гроші.

Покупець наділений правом відмови від раніше обраного товару. Відмовитися можна в будь-який час, але до того моменту, коли доставка вже здійснена. Продавець зобов’язаний повернути гроші, якщо, звичайно, покупець заздалегідь оплатив покупку.

Якщо товар вже доставили, то в розпорядженні покупця – 7 днів, протягом яких він може повернути товар без пояснення причин повернення. Головним тут є відсутність необхідності пояснювати свою причину відмови від товару. Більшість інтернет-магазинів «грішить» в своїй наполегливості дізнатися причину, через яку покупець повертає покупку. Як правило, подібні дії не викликані цікавістю, а носять характер перешкоджання поверненню. Від менеджера інтернет-магазину нерідко можна почути про допустимість повернення товару тільки за умови наявності дефектів.

Крім того, разом із товаром до покупця повинна потрапити інформація (письмово), що містить в собі дані про порядок і терміни повернення. Якщо такої інформації не було представлено, то семиденний термін повернення автоматично продовжується до трьох місяців. На цей термін також продовжується право повернення покупки без пояснення причин.

Однак тут діє ряд обмежень. По-перше, повернути товар можна тільки в тому випадку, якщо його товарний вигляд не постраждав, тобто упаковка товару не пошкоджена (розкрита, але не розірвана), і сам товар не втратив споживчих властивостей. Природно, розглядається варіант, коли товар надійшов до покупця в належній якості.

Не можна відмовитися від товару, який був розроблений виключно під конкретного замовника. Наприклад, не можна відмовитися від взуття, виробництво якого здійснювалося на основі будови ступні замовника. Якщо дефектів у виробу немає, то повернення подібного товару неможливе.

Крім того, для повернення товару знадобиться документ, що підтверджує факт покупки товару.

 

Процедура повернення

Для того щоб повернути товар необхідно рекомендованим листом надіслати продавцеві заяву із вимогою. Рекомендований лист дозволить офіційно підтвердити факт отримання листа продавцем, що буде далеко не зайвим у випадку судового розгляду. Від продавця повинна надійти контактна інформація для пересилки.

Продавець зобов’язаний повернути гроші не пізніше десятиденного строку. Відлік часу починається з того моменту, коли продавець отримає рекомендований лист. Варто враховувати право продавця на утримання тієї частини коштів, які були витрачені ним на пересилання товару.

 

Обмін товару

Процедура обміну товару дещо відрізняється від повернення. Першою відмінністю є термін обміну, що становить 14 днів, починаючи з наступного дня покупки. Обміну підлягають непродовольчі товари, що зберегли свій товарний вигляд і споживчі властивості. Важливою умовою обміну є збереження заводських пломб і наявність товарного або касового чека.

Існує досить солідний перелік товарів, що не підлягають обміну. Першу сходинку цього списку займають товари особистої гігієни та лікарські препарати, а також ті, які призначені для самолікування вдома. Друге місце займають косметичні та парфумерні засоби. До них не належать всілякі шиньйони і перуки. Окремий рядок займають будівельно-оздоблювальні матеріали, що продаються метражем. Трикотажні вироби теж є товарами, які не підлягають обміну, наприклад, шкарпетково-панчішні. Не обмінюються і товари, що містять хімічні речовини. Із розряду дорогих покупок у список увійшли автомобілі і мотоцикли, а також вогнепальна зброя і патрони. Багато хто знає про те, що тварини і рослини обміну не підлягають, але не багатьом відомо, що практично всі електротехнічні побутові прилади увійшли в цей список:

радіоелектронна апаратура;

фотоапаратура;

обчислювальна та розмножувальна побутова техніка;

кіноапаратура;

телефонні апарати;

електромузичні інструменти;

факсимільна апаратура;

електронні іграшки;

електропобутові машини та прилади.

Варто врахувати, що всі перераховані вище товари не підлягають обміну тільки в тому випадку, якщо володіють належною якістю. Якщо товар неякісний, то його можна обміняти або повернути, отримавши сплачені гроші.

Принцип обміну товару аналогічний: продавцю надсилається рекомендований лист, після чого обговорюються варіанти обміну.

^ Наверх