20 Червня 2018
Новини

Закон про «євробляхи»: батіг чи пряник для власників авто

Закон про «євробляхи»: батіг чи пряник для власників авто

У четвер парламент нарешті спробує розглянути проект закону про «євробляхи».

Спростити життя українським водіям та перекрити потік нелегального транспорту з Європи обіцяють автори законодавчої ініціативи про «євробляхи». Пише 112.ua.

Більше про законопроект

Отож, внесений на розгляд парламенту проект Закону України № 8488 («Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України») передбачає збільшення розмірів штрафів, за порушення правил ввезення на митну територію України легкових автомобілів і керування ними без державної реєстрації.

Образно висловлюючись, батога тут більше, аніж пряника. Водіям корисно знати, що цей закон встановлює єдиний строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил – 6 місяців з дня виявлення правопорушення.

На сьогодні для одних видів порушень митних правил встановлено строк у 6 місяців з дня вчинення правопорушення, а для інших – у 6 місяців з дня виявлення правопорушення.

Таким чином, особи, які порушили митні правил щодо ввезення автомобілів (до прикладу, рік чи два роки тому), не зможуть уникнути відповідальності.

Крім того, встановлюється адміністративна відповідальність, якщо одна особа ввезла автомобіль для особистого користування, але ним насправді не користується, а віддала іншій особі, а також якщо машину завезли для особистого користування, а використовують її для підприємницької діяльності (наприклад, як таксі).

Також, збільшуються і розміри штрафів за порушення строків переміщення транспортних засобів особистого користування в митному режимі транзиту.

Штрафні санкції зростуть

За перевищення терміну  більш ніж на 10 діб зараз штраф становить 8500 грн. Депутати пропонують встановити штраф за перевищення строку від 10 до 20 діб – 8 500 грн, від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, більш ніж на 30 діб (а також за втрату чи розкомплектування транспортних засобів) – 170 тис. грн, або їх конфіскацію за рішенням суду.

Збільшуються також штрафи за порушення термінів переміщення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення в митному режимі тимчасового ввезення.

Також запроваджується адміністративна відповідальність за керування водієм транспортним засобом, щодо якого порушено строки його тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту, який використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, який передано у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщали в митний режим транзиту.

Перший штраф складатиме 8 500 грн, а повторний протягом року – 17 тис. грн з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Поліцейським, зокрема, надається право зупиняти транспортні засоби, які зареєстровано в іншій країні, для виявлення передачі таких транспортних засобів у володіння, користування або розпорядження особам, які їх не ввозили на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту.

Що перепаде в держбюджет

Як не крутіть, новий закон вплине на показники державного бюджету. Проте всупереч вимогам ЗУ «Про Регламент ВРУ» та Бюджетного кодексу України, проект подано без відповідних розрахунків.

А тому запропоновані розміри штрафних санкцій жодним чином фінансово-економічно не обґрунтовано. Чому з’явилися саме такі цифри, а не інші, незрозуміло, зазначають фахівці.

Крім того, проект закону встановлює відповідальність за втрату автомобіля, який завезли на територію України і не розмитнили у встановленому законом порядку. Зважаючи на це, до відповідальності притягуватимуть і тих осіб, в яких вилучили автомобілі з користування і володіння всупереч їхній волі (наприклад, у результаті крадіжки).

Екологічна норма

Закон скасовує обмеження відповідності екологічним нормам для легкових транспортних засобів, які були в користуванні, при їхньому митному оформленні та реєстрації. Це дозволить використовувати в Україні транспортні засоби, які забруднюватимуть довкілля. Простими словами, їхніми газами будемо дихати ми з вами та наші діти.

Чи зможуть нові правила якісно врегулювати ситуацію із засиллям «євро блях» та не обмежити при цьому права сотень тисяч вітчизняних водіїв, побачимо уже дуже скоро.

Довідково:

За даними ДФС, на єврономерах їздить вже півмільйона українців (близько 5%), які значаться «співробітниками» польських, литовських, болгарських та інших фірм, нібито використовують ці автомобілі для роботи.

Друзі! Підписуйтесь на наш канал в Telegram та сторінку Фейсбук і будьте завжди в курсі останніх новин.

Все про: Україна
В тему

Останні матеріали