Кар'єра

Освіта за кордоном

Всупереч думці, що освітні програми – дороге задоволення, ціни цілком адекватні в порівнянні з витратами на пляжний відпочинок. На відміну від звичайних турів, знижки на освітні поїздки частіше пропонують при завчасному бронюванні. Замовлення в останню хвилину і термінове оформлення часто обходиться найдорожче. Крім того, для студентів є можливість частково компенсувати витрати на поїздку – це так звані програми «Навчання + робота».

 

Тенденція останнього часу: якщо раніше більша частина студентів їхала виключно «за мовою», то тепер багато хто розглядає поїздку і як цікавий альтернативний спосіб проведення канікул або відпустки. Відповідно, з'являються програми, що поєднують навчання з відпочинком і «екскурсійна».

 

В які країни найчастіше їдуть «за освітою»? Чи виражені напрямки-лідери і чим це зумовлено?

Має значну перевагу, безперечно, Великобританія: британська система навчання давно є лідером на світовому ринку освіти; близько півтори тисячі мовних шкіл в країні пропонують іноземцям курси класичної англійської мови. На другому місці за популярністю серед молоді – Мальта: тут свою роль зіграли легкість отримання візи, гарантоване сонце і море з квітня по листопад, а також весела і демократична міжнародна молодіжна «тусовка». Мовні школи на Мальті мають прекрасну академічну репутацію, невисокі ціни (у порівнянні з Великобританією) і широкий вибір програм.

Тенденції: популярністю користуються освітні програми в Канаді – завдяки готовності посольства цієї країни давати візи студентам. Нова Зеландія і Австралія теж на підйомі – там уже давно навчається багато європейців. Росте попит на програми в Німеччину, Францію та Іспанію. Причини – підвищення зацікавленості у вивченні другої і третьої іноземних мов, а також (у Німеччині та Франції) реальна можливість отримання безкоштовної вищої освіти та стипендій на проживання.

 

Які варіанти розміщення найпопулярніші та які їхні особливості?

Розміщення в сім'ї залишається найпопулярнішим (і доступним) видом вирішення житлового питання серед учнів мовних шкіл: щоденне спілкування з членами сім'ї та їх знайомими дуже просуває у вивченні живої мови. Багато учасників дитячих літніх мовних програм вибирають резиденції – гуртожитки в школах-пансіонах або університетах. Їх перевага – більша самостійність і постійне спілкування з однолітками.

Недоліки розміщення в сім'ях – найчастіше дуже скромне і одноманітне харчування, скромна обстановка в кімнаті, віддаленість від місця навчання, неможливість запросити до себе гостей. «Мінуси» резиденцій: зручності найчастіше – на поверсі, харчуватися доводиться в кафе або готувати самостійно, а спілкування з іноземцями хоч і легше, ніж з «носіями мови», але не так корисно для інтенсифікації навчання.

Розміщення в сім'ї залишається найпопулярнішим (і доступним) видом розміщення серед учнів мовних шкіл.

Інший популярний варіант – дитячі літні табори в резиденціях: весь день розписаний, харчування організоване і досить різноманітне. Недоліки: дорого, місць в останні роки катастрофічно не вистачає (бронювати доводиться за 3-4 місяці), подекуди є проблема крадіжок.

Найбільше затребувані програми для рівнів «нижче середнього» і «середнього». Зовсім «нульові» учні за кордон практично не їдуть: краще отримати базові знання вдома, і «носії мови» для цього не потрібні. Багато запитів на одночасне вивчення двох мов: тут традиційно лідирує Швейцарія, але є варіанти і в Канаді, Німеччині та Іспанії.

В останні роки клієнти виявляють інтерес до спортивних занять або додаткових курсів (бізнес-курси, курси навчання на стюардес, курси дизайну, кулінарії, ароматерапії та ін.).

До навчальних програм претензій зазвичай не виникає. Основні причини невдоволення – недостатньо комфортне розміщення в сім'ях або резиденціях, не склалися стосунки з родинами чи сусідами, незвичне харчування.

Дешеві школи значно відрізняються від дорогих за рівнем сервісу, устаткування, кваліфікації викладачів, інтер'єру. Індивідуальні програми сильно різняться з груповими за кількістю співвітчизників. Тому завжди дуже важливо пояснювати клієнтові різницю, щоб його вибір був свідомим, і очікування не розійшлися з дійсністю.

Також бувають претензії до розподілу в клас, невідповідному, на думку студента, його рівню знань. Інший нюанс – екскурсії, що проводяться на мовних курсах, зазвичай носять оглядовий характер і проводяться не професійними гідами, а співробітниками лінгвістичних шкіл.

 

^ Наверх