Бізнес

Крізь терни до мільярдів: історії із рейтингу «Forbes»

Крізь терни до мільярдів: історії із рейтингу «Forbes»

Учасників списку «Forbes» прийнято вважати улюбленцями долі, які витягнули щасливий квиток і не знають проблем простого життя. Однак багато мільярдерів розбагатіли, вибравшись з убогості і подолавши неймовірні соціальні, політичні та психологічні перепони.

Роман Абрамович

Статки: $ 9,1 млрд

Найвідоміший у світі мільярдер з Росії осиротів, коли йому було чотири роки, і виховувався родичами. Не отримавши вищої освіти, Абрамович відправився служити в армію, а після повернення зайнявся першим бізнесом: торгівлею іграшками.

Пізніше підприємець розбагатів на операціях з нафтою і в 1995 році взяв у ділові партнери могутнього в той час Бориса Березовського. У тандемі вони придбали в держави «Сибнефть», яка стала основою статків Абрамовича.

Моед Алтрад

Статки: $ 1 млрд

Історія 67-річного французького мільярдера схожа на казку. Народившись в бедуїнській сім’ї в сирійській пустелі, Моед в чотирирічному віці втратив матір. Батько регулярно бив його, а в підсумку і зовсім відмовився від сина. Осиротілу дитину виховувала бабуся, яка забороняла Моеду відвідувати школу, відтак хлопчикові фактично доводилося робити це таємно. Тяга до знань була така велика, що Алтрад отримав стипендію на навчання у Франції.

На свою нову батьківщину він перебрався без гроша в кишені і без знання мови. Спочатку Моед харчувався не частіше одного разу на день. Але здатність до фізики та математики допомогли йому вибратися з убогості. Він отримав науковий ступінь з інформаційних технологій і почав кар’єру зі стажувань в технологічних і нафтових компаніях.

У 1985 році Алтрад вирішив сам зайнятися бізнесом, для чого купив збанкрутілий будівельний завод на півдні Франції. Незважаючи на відсутність досвіду в галузі, підприємець-початківець дуже швидко навчився азам бізнесу, зробив свою фірму прибутковою і зайнявся експансією, що не завершилася і понині. Його «Altrad Group» з головним офісом в Монпельє сьогодні – це один з найбільших світових виробників будматеріалів і цементу, з 92 підрозділами в 100 країнах світу, штатом в 7000 осіб і виручкою вище $ 1 млрд. Доходи компанії подвоюються щорічно протягом останніх п’яти років, а в планах – вихід на американський ринок. Крім бізнесу, Алтрад захоплено фінансує регбійний клуб «Montpellier Hérault» і пише автобіографічні книги, щоб поділитися своїм унікальним життєствердним досвідом.

Лі Ка-шин

Статки: $ 33,3 млрд

Найбагатша людина Азії, Лі Ка-шин не з чуток знає, що таке життя на межі бідності. У віці 12 років йому довелося кинути школу і влаштуватися на фабрику з виробництва ремінців для годинників, щоб годувати сім’ю. До 1950 року він зібрав перший капітал і зайнявся пластиковими іграшками та супутніми товарами.

Пізніше Лі Ка-шин сам придбав фабрику – і справи пішли в гору. З тих пір бізнес мільярдера розрісся до багатогалузевого холдингу, що має активи в нерухомості, портах, технологіях і багато інших індустрій. Під керівництвом Лі Ка-шина працюють 270 000 осіб в 52 країнах.

Леонардо Дель Веккіо

Статки: $ 20,4 млрд

Мати майбутнього мільярдера відправила сина в дитячий будинок, коли Леонардо виповнилося сім років: у сім’ї не вистачало коштів на виховання дитини. Пройшовши жорстку школу притулку, в 14 Дель Веккіо влаштувався підмайстром на фабрику, яка займалася виробництвом оправ для окулярів та автозапчастин.

Через ще одинадцять років він заснував власну фірму «Luxxotica». Сьогодні це найбільший у світі виробник сонячних окулярів та окулярів з діоптріями, що володіє брендами «Ray Ban» і «Oakley» і випускає продукцію для «Burberry», «Bulgari», «Chanel», «DKNY», «Dolce & Gabbana», «Armani», «Prada», «Ralph Lauren», «Tiffany, Versace» та інших компаній. Дель Веккіо на батьківщині заслужено називають «королем окулярів».

Девід Мердок

Статки: $ 3,1 млрд

Девід змушений був із підліткових років почати підробляти на газовій заправці, поки не пішов на службу в армію в 1943 році. Повернувшись з фронту, він позичив $ 1800 у друзів і відкрив ресторан-дайнер. Із тих пір бізнес Мердока ріс неймовірними темпами. Сьогодні він керує найбільшим у світі виробником та експортером фруктів і овочів – корпорацією «Dole Food».

Шелдон Адельсон

Статки: $ 31,4 млрд

Син таксиста Адельсон виріс у маленькій квартирі в «соціальному» будинку на околиці Бостона. Йому доводилося спати на підлозі, а головним вихователем хлопчика стала його бабуся. У 12 років Шелдон позичив $ 200 у рідного дядька і зайнявся продажем газет і журналів. Із того часу бізнес розвивався дуже активно.

За десятиліття підприємницької кар’єри Адельсон пережив злети і падіння – він займався вендинговими апаратами, рекламними виданнями, консалтинговими послугами, сервісом із організації великих конференцій і т. д. Зрештою бізнесмен знайшов свою нішу в гральному бізнесі – він став «королем Лас-Вегаса», власником найбільшої компанії «Las Vegas Sands», яка керує казино та  має представництво не лише в США, але і в китайському Макао.

Джон Пол Дежоріа

Статки: $ 2,8 млрд

На початку 1980-х Дежоріа виявився бездомним і спав у своїй машині на бульварі Сансет у Лос-Анджелесі. Ветеран в’єтнамської війни, він у той час продавав шампунь у форматі «від дверей до дверей». Свої $700 накопичень бізнесмен з часом перетворив на одного із найбільших у країні виробників засобів догляду за волоссям «John Paul Mitchell Systems», яку заснував разом з Полом Мітчеллом. Сьогодні компанія продає широкий асортимент товарів, від звичних шампунів до таких для неї екзотичних товарних категорією, як текіла (бренд «Patrón Spirits») і мобільні телефони («ROK Mobile»).

Ян Кум

Стан: $ 6,6 млрд

«Життя як диво» – коротке резюме біографії засновника месенджера «WhatsApp». Перебравшись разом із матір’ю з України в США у віці 16 років, Кум спочатку не соромився підробляти прибиральником у магазинах, щоб зводити кінці з кінцями. Один час сім’я жила на соціальну допомогу матері майбутнього мільярдера, яка захворіла на рак. Кум закінчив університет і влаштувався інженером в «Yahoo».

У 2009 році він створив власний мобільний додаток, що за кілька років став повноцінним конкурентом SMS-повідомленням і акумулював аудиторію в сотні мільйонів осіб. Вище за всіх потенціал «WhatsApp» оцінив засновник і гендиректор «Facebook» Марк Цукерберг – в 2014 році він купив месенджер за $ 19 млрд.

 

 

^ Наверх