Авто

Датчики електронно-інформаційної системи шин рятують від ДТП

Датчики електронно-інформаційної системи шин рятують від ДТП

Водієві важливо знати рівень повітря в колесі не тільки перед поїздкою, але й під час самого руху. Адже прокол колеса або зміна рівня тиску в шинах частіше виникає в дорозі. Тому необхідно в моменті водієві володіти ситуацією, щоби вчасно прийняти те чи інше рішення і не доводити дорожню ситуацію до критичної.

На допомогу шоферам зазвичай приходять електричні датчики контролю тиску в шинах. Вони здатні в режимі реального часу передавати ситуацію про рівень повітря в колесі. Загалом система контролю тиску в шинах (TPMS) вимірює тиск всередині шини безпосередньо, передаючи свідчення та відображаючи його. Зокрема водій попереджається про критичну ситуацію за допомогою відповідного сигналу. Особливістю таких датчиків є установка їх на диск. У цьому випадку повністю розбирається колесо, від’єднавши шину від диску. Затим встановлюється датчик. Далі шина монтується на місце – її балансують із урахуванням ваги датчика, щонайменше 30 грамів.

Система контролю тиску може розпізнавати критичні зміни в шинах, зокрема повільне або різке падіння тиску, надмірне падіння тиску під час стоянки. Програмне забезпечення TPMS оцінює дані шини, зібрані в різних напрямках. Відтак контроль забезпечує безліч відповідної інформації про шину, наприклад визначення швидкості витоку та автоматичну інформацію про тиск у шинах. Такий датчик працює від батарейки, яка штатно вмонтована в сам датчик. Заміна батарейки не передбачена. Якщо батарейка закінчилася – слід замінити повністю сам датчик. Термін служби датчика – кілька років. Однак слід пам’ятати, що при низьких температурах термін експлуатації батарейки суттєво зменшується.

Заодно варто зазначити, що датчики надають низку переваг автомобілістам. Передусім це раннє попередження втрати тиску, знижена витрати пального і менший знос шин. Також використання датчиків зменшує викиди вуглекислого газу на понад 3 відсотки, створює точну індикацію показників тиску повітря та температури в шинах.

Наостанок потрібно пам’ятати, що низький рівень тиску повітря в колесах загрожує водіям швидшим зносом гуми, особливо бічних частин шини. Також при спущеній шині зростає опір коченню, підвищується витрата пального, знижується жорсткість шини та курсова стійкість під час руху авто. А відтак зростає ризик потрапляння в ДТП або аварії при поворотах, особливо на великих швидкостях.

До речі, небезпечним при русі є й підвищений рівень тиску повітря в колесі. Коли перекачана шина, зменшується прямий контакт покришки з дорогою, зростає знос середній частині гуми, зменшується ресурс експлуатації покришки, погіршується швидкість гальмування і збільшується гальмівний шлях. Також автомобіль сильно реагує на будь-яку нерівність на дорозі, збільшується навантаження на кузов авто та його підвіску, зростає вібрація та удари на ходову та підвіску машини.

^ Наверх