Авто

В Європу на електромобілі?

В Європу на електромобілі?

Перший електрокар з’явився в Україні ще у 1993 році. Тоді вітчизняна «Таврія» на своїй базі зібрала партію таких авто на замовлення Швейцарії. Проте після виставки всі екземпляри надовго покинули наші простори.

 

Сьогодні лідер із виробництва екологічно чистих авто – Китай. Пересідає на електрокари вся Європа. Активно перебираються вони і на наші дороги. За даними МВС, на початок 2017 року в Україні зареєстровано близько чотирьох тисяч електрокарів.

 

Обґрунтована економія

Середньостатистичному авто вистачає 1 літра бензину на 10 км. Відповідно, 1 км обходиться у 2,5 грн. Тоді як спожита електроенергія на таку ж відстань вартує всього 30 – 50 копійок. А за статистикою, український водій за рік долає близько 15 тисяч км. Якщо підрахувати кошти, витрачені на паливо, то вийде, що за бензин водій платить – 25000, за ДП – 13500, за газ – 15000 гривень на рік. Тоді як один рік на електроавтомобілі обійдеться від 1000 до 3000 гривень.

І це із розрахунком на денний тариф. А якщо встановити двозонний лічильник, і заряджати батарею лише вночі, то сума буде вдвічі нижчою. Економні модулі споживають в середньому 10 кВт на 100 км.

 

Замість шлангу – розетка

Один з найбільших мінусів – недостатня кількість АЗС, які розкидані тільки по великих містах України. Одна зарядка обійдеться близько 100 грн. Формально, клієнт повинен платити тільки на заправку. Проте, деякі хитрі станції беруть гроші і за паркування авто та продають річні абонементи.

Ще один важливий факт – літій-іонні акумулятори (зазвичай використовують такі), розряджаються зі швидкістю всього 3% в місяць. Тому можете спокійно заганяти свого залізного коня у гараж на декілька тижнів і не боятися, що він не заведеться.

В домашніх умовах, від звичайної розетки, машина заряджається близько 8 годин. Є черджери для швидкого зарядження. Тоді заправка триває 2 –3 години.

Проте з кожним роком у великих містах та на автомагістралях кількість станцій підживлення збільшується.

 

Модні, але не комфортні

Часто покупців лякає висока ціна батареї. Новий акумулятор коштує від 5 до 10 тисяч доларів. За два роки батарея втрачає 20% своєї ємкості. А якщо авто часто піддається перепадам температури – це ще плюс 30% за рік. Виробники дають гарантію на десять років. Проте за цей час система автомобіля виходить із ладу. Компанії вважають, що ціна на батареї опуститься, коли налагодиться масове виробництво. А доти науковці пропонують розглядати варіант здачі акумулятора в оренду.

Цікаво, варто зазначити, що зі включеним кондиціонером довго не покатаєшся. Хочеш добре і далеко їхати – забудь про комфорт. Також із метою економії максимальна швидкість авто – 80 – 100 км/год. Є кари, що розганяються до 140 км/год., але тоді, ймовірно, акумулятор розрядиться за добу.

 

Водії будуть в захваті

Власники таких машин запевняють, що вони простіші у керуванні та обслуговуванні. Двигун працює безшумно. Авто компактне та легке порівняно зі своїми бензиновими родичами. Немає вихлопних газів. Звичайний кар через кожні 10 тисяч км потребує заміни моторної олії, паливного, повітряного фільтрів. Частіше міняється антифриз. Таке обслуговування коштує водієві від 2,5 тисячі грн. В електромашині періодичний огляд потрібен лише ходовій. Силовий агрегат, акумулятори та навісне обладнання – контрольні заміри та спостереження.

Окрім того, найближчим часом Україна планує не тільки пересісти на електрокари, а і перейти на сонячні батареї, що в рази скоротить і без того мінімальні витрати на заправку таких автомобілів.

 

Ціни та прогнози

Простенький, але новенький електрокар коштує від 15 тисяч доларів. В три рази дешевше купують вживане авто з-за кордону. Проте офіційний продавець дає гарантію на 2 роки на авто, і 5 років – на акумулятор. Окрім того, держбанк відкрив програму підтримки купівлі електроавтомобілів.

«Nissan LEAF» 2012 – 13 року випуску можна знайти за 10 – 12 тисяч доларів. Нове коштуватиме втричі більше. Зарядки вистачає на 120 – 200 км.

Модель BMV I3 обійдеться у 40 тисяч зелених. Восьмигодинної зарядки вистачає на 130 – 150 км.

Гібрид «Chevrolet Volt», з 2013 року, який їздить на бензині та електриці, коштує від 20 тисяч доларів. Проте може подолати лише 60 – 80 км на електриці, а потім перейти на паливо.

За популярну «Tesla Model S 85 D kWh» просять захмарні 130 тисяч баксів. Проте вони розганяються до 250 км та проходять 400 – 500 км. Звичайно, такий кілометраж потребує 20 – 30-годинної зарядки. Нині Tesla відкриває своєрідні клуби, де виступає продавцем та консультантом. А ще компанія планує відкрити ряд заправок. Варто зазначити, що Tesla обслуговує авто і через Інтернет.

Авто компанії дають хороші прогнози на майбутнє. Якщо на 2017 рік в Україні зареєстровано 2500 електрокарів, то у 2020 їхня частка може становити 15% від загальної кількості залізних коней.

^ Наверх